No menu items!
20.3 C
Sri Lanka
25 November,2024

වරදට සමාව දෙන පිරිමින් සොයා පත්තරේ දැන්වීම් දාන යුගයක දැකලා පුරුදු කෙනෙක්

Must read


ලාංකේය සාම්ප්‍රධායික විවාහ සංස්ථාව තුළ නිරන්තරයෙන් දැකිය හැකි ගැටළුවක්දැ කලා පුරුදු කෙනෙක්’ සඳහා වස්තු විෂය වෙයිග මෙහි එන මධ්‍යම පාන්තික දිවිපෙවෙතක් ගෙවන න්‍යෂ්ටික පවුලක පිරිමියා හා කාන්තාව අතර වන සාමාන්‍ය සම්බන්ධතාවයට එක්තරා මොහොතක දී සිදු වුවා යයි කියන හැරවුම් ලක්ෂයකින් අනතුරුව මෙම සිනමා පටය ආරම්භ වෙයි. මෙලෙස ආරම්භ වන සිනමා පටය තුළ ඉන් ඉදිරියට ගමන් කරන්නේ ම බිරිඳ පිළිබඳව ඇති වන සැකය නිසාවෙන් නිරන්තරව ඇයව පෙලන්නට උත්සහ කරන පිරිමියා සහ එම පෙලීම තුළ පිඩාවට පත්වන ගැහැණිය ගේ කතාවයි.


වර්තමානික මධ්‍යම පාන්තික පවුල යනුවෙන් බොහෝ දෙනෙක් සිතා සිටින ලිබරල් පවුල සැබෑවක් ද? නැතහොත් එය තවමත් වික්ටෝරියානු සදාචාරවාදී පවුලේ දිගුවක් ද? යන්නට පිළිතුරු ගෙන ඒමට මෙම සිනමාපටය සමත්යග වර්තමානික මධ්‍යම පාන්තික පවුල් වල ජිවත් වන්නේ තවමත් පරණ ගැහැණු යග පරණ පිරිමි යග ඔවුන්ගේ අදහස් තවමත් හණමිටි ඒවායග වරදට සමාව දෙන පිරිමින් සොයා පත්තරේ දැන්වීම් දාන යුගය තවමත් අවසන් නැතග මෙහි එන සචිත්‍රගේ චරිතය එක්තරා මොහොතක රැඩිකල් තීන්දුවක් ගෙන ඇතග එය සිනමා පටයේ දෘශ්‍ය නොවන අතර ඒ පිළිබඳව ඉඟි ගෙනෙයිග එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස සචිත්‍ර වරෙක වරදට සමාව දෙන පිරිමියාගේ භූමිකාව රඟ දක්වා ඇතග නමුත් ඒකී රැඩිකල් පිරිමියා තුළ වුව ද වික්ටෝරියානු සදාචාරවාදී පිරිමියාගේ අවතාරය මතු වන බව සිනමා පටය තුළ සචිත්‍ර ගේ චරිතය කියා පායිග
කුටුම්භය අවුල් ජාලාවක් බවට පත් වන්නට යන්නේ නිමේෂයකිග දිනිති තවත් පිරිමියෙකු හා ඇති කර ගත්තා යයි කියන කිසියම් සම්බන්ධයක් පිළිබඳව දිගින් දිගටම හාරා අවුස්සමින් ඈ වෙත දමා ගසන්නට සචිත්‍ර උත්සහ කරයිග ඒ අතරට සචිත්‍ර විසින් වරෙක වසා අවසන් කළ දිනිතිගේ අතීතය නැවත කැන්දමින් මතුව ඇති ප්‍රශ්නයට එය අවශේෂ කරුණක් ලෙස නිතර නිතර යොදා ගනීග සචිත්‍ර පුසෙකු මෙන්යග මියා එකවර මරා නොදමන පුරුද්ද සචිත්‍ර සතුයග ඇය දිනිති ට ද දඬුවම් කරනුයේ ද එලෙසයග සචිත්‍ර ගේ එම දඬුවම කායික එකක් නොවන්නේ යග නමුත් ඇයව සෑම විටම වචනයෙන් තලා පෙලන්නේ ය.


නාගරික මධ්‍යම පාන්තික පවුල් තුළ බටහිර ආකල්ප ඇතැයි බොහෝ දෙනෙක් විශ්වාස කරන නමුත් ඒ තුළ යුරෝපයේ මෙන් සම්බන්ධතාවල දී ඇති වන සංකීර්ණතා වලට මුහුණ දීමේ ශක්‍යතාවයක් නැතග සම්බන්ධතා වල මතු වන නොපෑහීම් වලට බටහිර රටවලදී නම් යෝජනා කරන්නේ වෙන්වීම ඒ සඳහා විසඳුම බවයිග නමුත් ලාංකේය නාගරික මධ්‍යම පන්තියටත් ග්‍රාම්‍ය පවුලටත් එය දැඩි කැළලකිග බිරිඳ හෝ සැමියා හෝ පිට යාම දකින්නේ මහත් අප්‍රසන්න දෙයක් ලෙසයිග නමුත් කෙදිනකවත් එම නොපෑහීම සඳහා වන හේතුවට ප්‍රතිකර්ම කිරීමට ලාංකේය පවුල් සංස්ථාව අසමත්යග එම තත්ත්වය දැකලා පුරුදු කෙනෙක් තුළින් සාකච්ඡාවට බඳුන් කෙරෙයි.


මෙලෙස පවුල් සංස්ථාව තුළ වන ගැටළු පිළිබඳව එක තලයක් ප්‍රබල ලෙස සාකච්ඡා කරෙන අතර ම මෙහි දී ඊට පසුපසින් තවත් තල දෙකක් නිරුපනය කෙරෙයිග ඒ දිනිතිගේ සහෝදරියහේ සහ සංඛගේ පරම්පරාව පිලිබඳ තලයත් දිනිතිගේ සහ සචිත්‍ර ගේ දෙමාපියන්ගේ පරම්පරාව පිළිබඳව යටි පෙලින් සාකච්ඡා කෙරෙන තලයන් තුළදී යග මේ තල දෙකෙහි දී දිනිතිගේ සහෝදරියගේ චරිතය තුළින් යම් පමණකට දිනිතිගේ පූර්ව විවාහ අවදිය දල සංඛ තුළින් සචිත්‍ර වෙත එබි බලන්නත් මාවතක් සකස් කරයිග එහි දී විවාහ සංස්ථාව පිළිබඳව සංඛ සතුව වන ගැටළු දිනිතිගේ චරිතය ඔස්සේ විසඳා ගැනීමට සංඛ ප්‍රශ්න නගයිග ඔහු ප්‍රගතශීලි තරුණයෙකිග එලෙස ම දිනිතිගේ සහ සචිත්‍රගේ තාත්තලා ක්‍රියා කරන ඒ වැඩිහිටි ජීවිතය හරහා අවුල් ව ඇති සිය පවුල වෙත කිසියම් එළඹුමක් කරන්න සචිත්‍රට ආරාධනා කරනු ඇතග එලෙස ම දිනිතිගේ සහ සචිත්‍රගේ අම්මලා තුළින් තව දුරටත් වික්ටෝරියානු සදාචාරවාදී පරිණත ස්ත්‍රියගේ භූමිකාව ද මැනෙවින් සාකච්ඡා කෙරෙනු ඇත.


මෙම සිනමා පටය තුළ ඇතැම් අවස්තාවන් වලදී ප්‍රේක්ෂකයාට දිනිති හා සචිත්‍ර අතර පවතින මතභේදය විසඳෙන ආකාරයේ අවස්ථා කිහිපයක් ම පෙනී නොපෙනී යනු ඇතග ඒ සෑම අවස්තාවකම අවසානයෙන් අනතුරුව එළඹෙන්නේ වඩා දරුණු තත්ත්වයකිග බොහෝ අවස්තාවන්හි දී වචනයක් හෝ දිනිති සමඟ කතා නොකරන සචිත්‍ර එක් අවෙඅස්තාවක දී දිනීති සමග සංසර්ගයේ යෙදෙයිග ඉන් අනතුරුව මොවුන්ගේ පවුලේ ගැටලුව විසඳේවි යයි බලාපොරොත්තුවෙන් පසුවන දිනිතිට හා ප්‍රේක්ෂකයාට මුහුණ පාන්නට සිදු වන්නේ තමාට විශ්වාස කල නොහැකි තත්ත්වයකිග එම අවස්තාව ඉතා ආදරණිය අවස්තාවක් සේ විඳින දිනිති පසුව එළඹෙන නිමේෂය ගැන කිසිවක් දන්නේ නැතග එය ලිංගික සම්බන්ධතාවක් යනු හුදු ආත්මාර්ථකාමී ක්‍රියාවක් බවත් එයින් සතුටු වන්නේ තනි පුද්ගලයෙකු වශයෙන් බවත් එකී තෘප්තියට ප්‍රවේශ වීම සඳහා යොදා ගැනෙන මග ප්‍රේමය යැයි හඳුන්වනු ලබන සොරේන් කියකිගාඩ් ගේ ප්‍රකාශය සාධනය කරන්නකි.


මෙම සිනමා පටය තුළ දී සචිත්‍ර විසින් දිනිතිට පනවන ඇතැම් සීමාකම් බාධක අතර දිනිති උත්සහ දරන්නේ පවුල් සංස්ථාව තුළ ඇයට ඇති බැඳීම් ලිහා දමා බැහැර වීමටයිග එහෙත් සචිත්‍ර තුළ සිටින හණමිටි පුරුෂයා එයට ඉඩ නොදෙයිග ඇයට බාහිරත් සමඟ ඇති සියලු ම සම්බන්ධතා සීමා කරයිග ඇයගේ දුරකථන පවා ඔහු භාරයට ගනීග නිවසේ පොදු දුරකථනය පවා තහනම් කරයිග ඒ සමඟ ම සචිත්‍ර නිවසින් පිට සිටින සෑම මොහොතක ම ඇය නිවසේ සිටිනු ඇතිදැයි සොයා බලයිග මෙලෙස සිරගත කළ ගේහසික ජිවිතයක් ගෙවන දිනිති හා සචිත්‍ර අතර ඇත්තේ විවාහක තනිකඩ ජීවිතයකිග නමුත් මේ මොහොත වන විට ක්‍රියාත්මක වන ආර්ථික රටාව සමඟ ස්ත්‍රිය සතුව පවතින ලිබරල් සිවිල් බලය පෙරට වඩා වැඩියග ඇය සිය ස්වාමියාව ප්‍රශ්න නගනු ඇතග ඇයට අවශ්‍ය නිදහස කරා ප්‍රවේශ වීමට මඟ එලි පෙහෙළි කර ගනු ඇතග නමුත් මෙහි එන දිනිති තුළ ඇත්තේ නාගරික මධ්‍යම පන්තිය නියෝජනය කරන ඇඳුම් පැළඳුම් සහ අවු කණ්නාඩි කුට්ටම පමණිග ඇය තවමත් පරණ ස්ත්‍රියයිග ඇය සැම විටම මුග්ධ වාග් ප්‍රහාර එල්ල කරනවා මිස විකල්ප මාවතකට එළඹීමට උත්සහ නොකරනු ඇතග ඇය නිරන්තරව උත්සහ ගන්නේ සාමාන්‍ය ස්ත්‍රිය ලෙස ම කටයුතු කිරීමටයි.


මෙම සිනමාපටය තුළ කතා කෙරෙන දෙබස් වල ඇතැම් තැන්හි දී විවාහ ජීවිතය පිලිබඳ වූ තීව්‍රතාවයන් පොළා පනීග නිවාස සැලසුම් ශිල්පියෙකු වන සචිත්‍ර සහ ඔහුගේ නිවාස ව්‍යාපෘතියක පෙදරේරුවෙක් සමඟ වන සාකච්ඡාවේදී සචිත්‍රගේ සැබෑ ජීවිතය හා ඔහුගේ නිර්මාණ අතර ඇති සාදෘශ්‍ය ස්මතු කෙරෙයිග ඔහුගේ නිවාස නිර්මාණ වල මෙන් ම ජිවිතයේ ද ඇත්තේ එක දොරටුවකිග එම දොරෙන් ඇතුළු වූවෙකුට එහි ම ඉන්නවා මිස වෙන විකල්පයක් නැතග සචිත්‍රගේ ජීවිතය තුළ දිනිතිට ද ඇත්තේ එවැනි ම තත්ත්වයකිග බුද්ධ දර්ශනයට අනුව එන අටලෝ දහමට සචිත්‍ර බයයග එකී බිය නිසාවෙන් ම ආයාසයකින් වුවත් පවුල් ඊනියා පවුල් ජිවිතයක් සචිත්‍ර ගෙවයිග ඒ තුළ දිනිතිට බ්‍රහ්ම දණ්ඩනය පනවයිග සිනමා පටය තුළට ආගමික ප්‍රවේශයක්ද වරෙක එකතු කරයිග එය සාම්ප්‍රදායික වන්දනාවක් හෝ යාතිකාවකට එහා දර්ශනයකිග සචිත්‍ර නිවසේ ප්‍රධාන දොරටුවට ඉහළින් එල්ලන ජේසුස්ගේ රුව එය සංකේත කරයිග මරණයක වේදනාව පිට වන්නේ අනෙකාගෙනිග ජේසුන් ඇණ ගසා වසර දෙදහකටත් වැඩියග එහෙත් එය සිහි කරමින් තවමත් මිනිසුන් වේදනා විඳිග එලෙස අනෙකාගේ වේදනාවේ ආස්වාදය විඳීමට දිනිති ද කැමතියග ඇය විසින් ඒ සඳහා තීන්දුවක් ගනීග අවසන යළිත් සාම්ප්‍රදායික ස්ත්‍රිය විසින් රැකිය යුතු පවුල් සංස්ථාව දිනිතිට සිහි වෙයිග කෙසේ නමුත් ස්වාධීනව කටයුතු කිරීමේ ශක්තියක් නොමැති ඇය විසින් ස්වාධීනව ජිවත් වීමට හෝ ගැටළු විසඳා ගැනීමට මඟක් නොසොයා බැඳගත් බෙරය ගසා අවසන් කිරීමේ සාම්ප්‍රධායික තීන්දුව වෙතට ම විතැන් වේ.


ඉඳින් ලාංකේය සිනමාව තුළ මෑත කාලයේ බිහිවූ විශිෂ්ට සිනමා පටයක් බවට දැකලා පුරුදු කෙනෙක් පත්වනු නොඅනුමානයග තරුණ සිනමාකරුවන් වන මලිත් හෑගොඩ ගේ සහ බූපති නලින් ගේ මෙම යතාර්ථවාදී සිනමා ප්‍රවේශය සුබ දායක එකක් බව දැකලා පුරුදු කෙනෙක් තුළින් මනා කොට පසක් වන්නේය.

- Advertisement -spot_img

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

අලුත් ලිපි