No menu items!
25.2 C
Sri Lanka
6 October,2024

ජනතා සම්මානය තමයි මට වඩා විශ්වාස සහ වටින්නේ – සේමිනී ඉද්දමල්ගොඩ

Must read

2023 වසරේ හොඳම නිළිය ලෙස සම්මානයට පාත්‍ර වූයේ සේමිණි ඉද්දමල්ගොඩ රංගන ශිල්පිනියයි. ඒ ප්‍රසන්න ජයකොඩිගේ රචනයෙන් සහ අධ්‍යක්ෂණයෙන් ස්වාධීන රූපවාහිනියේ විකාශනය වූ ‘එයා දැන් බැඳලා’ ටෙලිනාට්‍යයේ සුද්දිගේ චරිතය වෙනුවෙන් දැක්වූ රංගන කුසලතාව වෙනුවෙනි.

ඔබ අවුරුදු 23කට කලින් වසරේ නැගී එන නිළිය ලෙස සුමති වේදිකාවේම සම්මාන ලබනවා. අද ඒ වේදිකාවේම ඔබ හොඳම නිළිය බවට පත්වෙලා තියෙනවා. ඒ අවුරුදු 23ක මතකයත් එක්ක මේ ලැබිච්ච සම්මානය ගැන කතා කරමු.

මම ශියානි අමරසේනගේ ඉරබටු තරුව ටෙලිනාට්‍යයට සම්බන්ධ වෙන්නේ සහ ඇයගේ ආරාධනයකින් තමයි රඟපාන්න ආවේ. ශ්‍රියානි අක්කාගේ තරුණ අවධිය රඟපාන්න තමයි මාව තෝරාගත්තේ. පාසල් කාලයේදීම පෙම්වතියක් වෙනවා. නොදැනුවත්කමින් ගැබ් ගන්නවා. ලැජ්ජාව නිසා ඒ දරුවාව මැරුණු කෙනෙක් විදියට හංගලා තමයි ඒ චරිතය උස්මහත් වෙන්නේ. ඒ චරිතයේ තරුණ අවධිය වෙනුවෙන් කළ රංගනයට තමයි මම වසරේ නැගීඑන නිළිය බවට පත් වෙන්නේ.

ඊට පස්සේ මම රඟපෑ ගොඩක් චරිතවලට හොඳම නිළිය විදියට නිර්දේශ වුණා. හැබැයි මට හොඳම නිළිය කියන සම්මානය අතට ලැබුණේ නැහැ. ඒ හැම වෙලාවකදීම මම හිතුවේ කමක් නැහැ, නිර්දේශවීමම සම්මානයක්නේ කියලා. ඒ වුණාට හිතට දුකක් නොදැනුණා නෙමෙයි. සමහර චරිතවලට හිමිවිය යුතුම දේවල් නොලැබුණා. ඒ වුණාට මම ඒවාට කනගාටු වෙවී හිටියේ නැහැ. මම තේරුම් ගත්ත දේ තමයි මම තව තවත් හැකියාවන් වර්ධනය කර ගත යුතුයි කියලා. තව මම ඉගෙන ගන්න ඕනෑ, තව මම අත්හදා බැලීම් කරන්න ඕනෑ කියන තැන තමයි මම හිටියේ. පායපු ගමන්ම තරුවක් දිස්නේ දිදී තිබුණාට ඒ තරුව ඉක්මනින්ම කඩාගෙන වැටෙනවා දන්නෙම නැතිව. මම සතුටු වෙනවා මට එහෙම නොවී, අවුරුදු ගණනාවක් තිස්සේ රංගන ක්ෂේත්‍රයේ ජනප්‍රිය චරිතයක් විදියට නමක් තියෙන කෙනෙක් විදියට තාමත් මට රැඳී ඉන්න පුළුවන් වීම ගැන.

එයා දැන් බැඳලා ටෙලිනාට්‍යයේ සුද්දිගේ චරිතය වෙනුවෙනුත් මට මේ සම්මානය ලැබේවි කියලා සම්මානය අතට ලැබෙනකම් විශ්වාසයක් තිබුණේ නැහැ. නමුත් ජනතා සම්මානය මට මේ අවුරුදු ගණනාවක් පුරාම ලැබුණා. මට ජනතා සම්මානය ගැන ඊට වඩා විශ්වාසයක් තිබුණා. එළියට බැහැලා යද්දි තමන් කරපු චරිතයේ නමකින් තමන්ට ආමන්ත්‍රණය කරනවා නම් ඒ රංගන ශිල්පියාට හෝ ශිල්පිනියට ඊට වඩා සම්මානයක් නැහැ කියලයි මම හිතන්නේ. මට සුද්දි කියලා කතා කරනවා. පුන්නි කියලා කතා කරනවා. රෝශිනී මැඩම් කියනවා. ඒ වගේ මම කරපු නොයෙකුත් චරිතවලින් මට ආමන්ත්‍රණය කරනවා. ඒ ජනතා සම්මානය තමයි මට වඩා විශ්වාස සහ වටින්නේ.

සුද්දිව මතු කරගන්න සිරී, මනී, පීටර් කියන චරිතත් එක්ක තිබුණ ඒ කෙමෙස්ටි්‍රය මොන වගේ එකක් ද?

එයා දැන් බඳලා කියන්නේ ‘28’ චිත්‍රපටයේ දිගුවක්. 28 චිත්‍රපටය තමයි සුද්දිගේ කතාවේ අවසානය. 28ත් සිරී, මනී, පීටර් කියන චරිත තිබුණා. මම අවුරුදු ගණනාවක් ඉඳන් තමයි මම මේ චරිත එක්ක ජීවත් වුණේ. ස්ක්‍රිප්ට් එකක් ලැබිලා අද ඊයේ රඟපෑවා නෙමෙයි. ඒක නිසා මේ චරිත ගැන මට එයා දැන් බැඳලා ටෙලිනාට්‍යය පටන් ගන්න කලින් ඉඳන්ම ලොකු අවබෝධයක් තිබුණා. ඒ වගේම ටෙලිනාට්‍යයේ අධ්‍යක්ෂ ප්‍රසන්න ජයකොඩිට අවශ්‍ය කවුද කියන එක අපි දැනගෙන හිටියා. ඒ වගේම තමයි සිරී, මනී, පීටර් කියන මේ හැම චරිතයකම උපන් දා සිට වෙච්ච හැම දෙයක්ම අධ්‍යක්ෂ අපට පොවලා තිබුණා. සුද්දි කොහොමද බිහි වෙන්නේ, සුද්දිගේ ළමාවිය ගත වෙන්නේ කොහොමද?, තරුණවිය ගත වෙන්නේ කොහොමද?, ඊට පස්සේ සුද්දිට මොකද්ද වෙන්නේ? මේ සියලු දේම අපිට පෙව්වා. මේක චිත්‍රපටයක් කරන්න හිතාගෙන හිටපු ස්ක්‍රිප්ට් එකක්. ඒ ස්ක්‍රිප්ට් එකෙන් තමයි එයා දැන් බැඳලා කියන ටෙලිනාට්‍යය ලියවුණේ.

මේ වැඩේ කරන්නේ කොවිඩ් අන්තිම කාලයේ. ඒ කාලයේ අපි හැමෝම හිටියේ ගෙවල් ඇතුළට වෙලා ඉතාමත් පීඩනයකින්. එහෙම මානසික තත්වයක ඉඳලා තමයි අපි ගලහට යන්නේ. අපි සති පහක් එක දිගට ගලහ ප්‍රදේශයේ නතරවෙලා, අපි කවුරුත් ගෙවල්වල යන්නේ නැතිව මේ වැඩේ කළ නිසා හරිම සැහැල්ලුවකින් අපි සුද්දි, සිරී, මනී, පීටර් වෙලා හිටියේ. එතැන සේමිණි, සරත්, මහේන්ද්‍ර, ප්‍රදීප් කියන කවුරුවත් හිටියේ නැහැ. ඒ සති පහේ එක පවුලක් වෙලා හිටියේ. මම හිතන්නේ සැරින් සැරේ ගෙදර යනවා, එනවා, ආපහු තව නාට්‍යයක රඟපානවා, තව ෆිල්ම් එකක රඟපානවා වගේ නැතිව, අපි එක තැනක ෆැමලි එකක් වගේ හිටිය නිසා තමයි වැඩි සාර්ථකත්වයක් අත්පත් කර ගැනීමට හැකි වුණේ. ඒ බොන්ඩ් එක අපි සියලුම දෙනාගේ තිබුණා. කැමරා අධ්‍යක්ෂවරයාගේ, වේෂ නිරූපණ ශිල්පියාගේ, පසුතල නිර්මාණ ශිල්පියාගේ, සංගීත අධ්‍යක්ෂවරයාගේ සහ එඩිටර්ගේ පවා ඒ බොන්ඩ් එක තිබුණා. සාමාන්‍යයෙන් අපි එඩිටර් කෙනෙක් දකින්නෙත් නැහැනේ. ඒ වුණාට එඩිටත් හිටියේ අපිත් එක්කමයි. ඒ කෙමෙස්ටි්‍රය මුළු කණ්ඩායමේම තිබුණා.

අපි කිසි කෙනෙක්ට තනි තනියෙන් චරිතයක් ජයග්‍රහණය කරන්න බැහැ. අපිත් එක්ක ඔපසිට් රඟපාන නළුවාගේ හෝ නිළියගේ සහයෝගය අත්‍යවශ්‍යයි. අපි කොච්චර දක්ෂ කෙනෙක් වුණත් වැඩක් නැහැ මගේ ඉස්සරහින් රඟපාන කෙනා දුර්වලයෙක් වුණොත්. මට දුර්වලයෙක් එක්ක මැච් එකක් ගහන්න බැහැ. මැච් එකක් ගහන්න පුළුවන් වෙන්නේ තවත් දක්ෂයෙක් එතැන හිටියොත් තමයි. ඒ කියන දක්ෂයාත් අනෙක් කෙනාව වට්ටන්නේ නැතිව ඒ රඟපෑම කළ යුතුයි. තමන් ගැන හිතලා විතරක් වැඩ කළත් සාර්ථකත්වයකට ළං වෙන්න බැහැ. එයා දැන් බැඳලා සාර්ථක වුණේ අපි කවුරුත් තමන්ගේ චරිතය ගැන විතරක් හිතන්නේ නැතිව හැම චරිතයකටම අපි හැමෝම වගකිව්ව නිසා. ඒ සපෝට් එක නොලැබෙන්න සමස්තය මෙච්චර ලස්සන වෙන්නේ නැහැ.

චරිත ගොඩනගා ගන්න 28 චිත්‍රපටය උදව්වක් වුණා තමයි, ඒ වුණත් අපි ටෙලියට එනකොට චිත්‍රපටයේ එන චරිත සියුම් විදියට ඛණ්ඩනය කර ගන්නටත් ඕනෑ නේද?

ෆිල්ම් ස්ක්‍රිප්ට් එකක් ටෙලිඩ්‍රාමා එකකට හරියන්නේ නැහැ. ඒ නිසා ප්‍රසන්න ජයකොඩි මුලින්ම කළ දේ තමයි ටෙලිඩ්‍රාමා එකකට හරියන විදියට ස්ක්‍රිප්ට් එක හදාගත්ත එක. ෆිල්ම් ස්ක්‍රිප්ට් එකේ ටෙලිනාට්‍යයට වඩා ලොකු ලොකු දේවල් තිබුණා. ෆිල්ම් ස්ක්‍රිප්ට් එකේ අපිට ඕනෑ හැටියකට අතපය දිග හැරලා වැඩ කිරීමේ වපසරියක් තිබුණා. හැබැයි ටෙලිඩ්‍රාමාවල එහෙම බැහැ. අපිට පුංචි තිරයට එනකොට ටිකක් අකුලගෙන තමයි වැඩ කරන්න වෙන්නේ. එයට අනුව ප්‍රසන්න ස්ක්‍රිප්ට් එක වෙනස් කරමින් ආපහු හැදුවා. ඒක තමයි මූලිකම දේ. ඊට පස්සේ තමයි කැමරා ඈන්ගල්ස්, කැමරා ෂොට්ස් හැදෙන්නේ. මේ හැම දෙයක්ම කළමනාකරණය කළේ ප්‍රසන්න ජයකොඩි. චිත්‍රපටයෙයි ටෙලිනාට්‍යයෙයි වෙනස හඳුනාගනිමින් වෙනස්විය යුතු තැන පෙන්වා දෙමින් ඒ දැනුම අපිට ලබා දුන්නේ ඔහු. ප්‍රසන්න අයියාගේ උපදෙස් එක්ක මට ඇක්ට් එකේ ඒ හැටි අමාරුවක් තිබුණේ නහැ.

ඒ වගේම තමයි සුද්දිගේ චරිතයේ තිබුණ ඒ භාවාත්මක පරාසය ඉතාමත් පුළුල් වූ එකක්. ඒ ගැන කතා නොකර ඉන්නට බැරි තරම්.

මගේ වාසනාවකට මට හොඳ අධ්‍යක්ෂවරු යටතේ වැඩ කරන්න පුළුවන් වුණා. මට ඔවුනුත් එක්ක වැඩ කරලා අත්දැකීම් ගොඩක් ලබා ගන්න පුළුවන් වුණා. මම මේ ක්ෂේත්‍රයට ආව මුල් කාලයේ ඉඳන්ම මට තිබුණ හැඟීමක් තමයි තව තවත් රංගනයෙන් දියුණු වෙන්න ඕනෑ කියන දේ. අධ්‍යයනය කරන්න ඕනෑ කියන දේ. ඒ හැම දෙයක් වගේම මාත් එක්ක රඟපාන අනෙක් නළුවාගේ හෝ නිළියගේ භාව ප්‍රකාශනයනුත් මගේ භාවාත්මක ප්‍රකාශනය දියුණු වීමට බලපානවා. මේ තරම් මිනිස්සු ආදරය කරන සුද්දිගේ හැඟීම් එළියට ගන්න ප්‍රසන්න ජයකොඩි කියන අධ්‍යක්ෂවරයාගේ බලපෑම ඉතාමත් ප්‍රබලයි. ඔහුගේ අධ්‍යක්ෂණයේ තියෙන සූක්ෂ්මබව, මේ දේවල්වලට බලපෑවා. සමහර වෙලාවට අපිට ෆීල් වෙන්නේම නැති දෙයක් පවා අපිට පෞද්ගලික ජීවිතයේ යම් යම් දේවල් මවාපාමින් නිර්මාණය ඉල්ලා සිටින ෆීලින් එකට ගෙනෙල්ලා තියෙනවා. ඒ වගේ ඉමෝෂන්ස්වලට අපිට එන්න එවැනි අධ්‍යක්ෂවරයෙකුත් ඉන්න ඕනෑ. එහෙම නැතිව තනිව මේ ගමන එන්න අමාරුයි.

මම මේ ස්ක්‍රිප්ට් එක අරගෙන දවස් හතර පහ තනිව ඇක්ට් කර කර දඟලන්න ගියේ නැහැ. එහෙම දැඟලුවා කියලා භාවාත්මක ප්‍රකාශනයන් කරන්න පුළුවන්කමකුත් නැහැ. ඒ වෙලාවේදී තමයි ඉමෝෂන් එක හිතට ගන්නේ. සේමිණි ඉද්දමල්ගොඩ කියන කෙනා කොහේවත් හිටියේ නැහැ. මහේන්ද්‍ර පෙරේරා කොහේවත් හිටියේ නැහැ. ඒකයි මම මුලින් කිව්වේ අපි එකතුවෙලා වැඩ කරනකොට අපිට ඒ චරිතවලින් මිදෙන්නට බැහැ. අනෙක් කාරණාව තමයි අපිට බාහිරින් එන බාධාවීම් කිසිවක් තිබුණේ නැහැ. ඒකත් එක හේතුවක් වුණා ඉමෝෂන්ස්වලට ඒම පහසු වීමට. අපේ ඉමෝෂන්ස් පිටින් දුන්නාට වැඩක් නැහැ. මිනිස්සුන්ට පේනවා ඒක බොරුවක් කියලා. ඒ ඉමෝෂන්ස් එන්න ඕනෑ අපි ඇතුළෙන්මයි.

ඇන්තනී වෙරංග පුෂ්පික

- Advertisement -spot_img

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

අලුත් ලිපි