No menu items!
25.2 C
Sri Lanka
6 October,2024

ඇමති මහින්දානන්දගේ ගෝලයාට කතාකර ගස් කපන්න දුන් ජනවසම ටෙන්ඩරය

Must read

ලංසු ඇපකර නොදීමෙන් මුල් අවස්ථාවේම නුසුදුස්සෙකු වෙලා
අමාත්‍යාංශ නිලධාරියා තීරණයට විරුද්ධ වෙලා

ටෙන්ඩරය ලබාදීමේ ලිපිය අනුව හා ටෙන්ඩරය ලබාගත් පුද්ගලයාගේ ලිපිය අනුව සිදුවී ඇති දෙය පැහැදිලිය. එම ටෙන්ඩරය තුන්වන මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද තැනැත්තාට ලබාදී ඇත්තේ ටෙන්ඩර් මණ්ඩල තීරණයකින් නොවන ජනවසම ප්‍රසම්පාදන අංශය නම්වූ එකකිනි.

ජනවසම සාමාන්‍යාධිකාරි උත්තර නැත

මෙම ටෙන්ඩරය සම්බන්ධයෙන් ලියුම්කරු ජනවසම සාමාන්‍යාධිකාරි ප්‍රදීප් ලියනගෙදරගෙන් විමසූ විට මේ සම්බන්ධයෙන් බොහෝ දුරකථන ඇමතුම් ලැබෙන නිසා විමසීම් කරන්නේ කවුද යන්න නොදන්නා හෙයින් පිළිතුරු ලබාදීම ප්‍රතික්ෂේප කළේය.


අමාත්‍යාංශය යමක් විමසුවහොත් ඒවාට පිළිතුරු ලබාදෙන බවත්, මාධ්‍යයට ඔහු හෝ සභාපතිවරයා මෙතෙක් පිළිතුරු ලබාදීමක් සිදුකර නැති බවත් කීය. එසේ නම් මාධ්‍ය ප්‍රකාශකවරයකු සිටිනවා දැයි කළ විමසීමේදී එවැන්නෙක් නැති බවද කීය. කතා කරන්නේ මෙම ටෙන්ඩරය තුළ ඇත්තටම සිදුවී ඇත්තේ කුමක්ද යන්න දැන ගැනීමට බව වෙනත් දීර්ඝ කතා බහකින් පසු නැවත විමසීමේදී පොදු පිළිතුරක් ලබාදෙන බව පවසමින් ඔහු කීවේ ‘එක් පුද්ගලයෙක් ගෙවන්න සල්ලි නෑ. හතර පාරට ගෙවන්නම්’ යැයි කිවහොත් එය ලබාදිය හැකිද යන්නය. මේ සම්බන්ධ තොරතුරු නැත්නම් ඒ ගැන බලා පිළිතුරක් ලබාදෙන ලෙස ඉල්ලීමෙන් පසු එසේ පිළිතුරක් ලබාදෙන බව පැවසූවද පුවත්පත මුද්‍රණයට යනතෙක්ම ඔහුගෙන් පිළිතුරක් ලැබුණේ නැත.

මට කතාකරලායි ටෙන්ඩරේ දුන්නේ

නාවලපිටිය නගරාධිපති අමල් ප්‍රියංකර


මෙම ටෙන්ඩරය ලබාදී ඇති නාවලපිටිය නගරාධිපති අමල් ප්‍රියංකරගෙන් මේ පිළිබඳව විමසීමේදී ඔහු ප්‍රකාශ කළේ ඔහු සමඟ සාකච්ඡා කර එම ටෙන්ඩරය ලබාදුන් බවත් ඔහු ඉදිරිපත් කළ මිලට වඩා වැඩියෙන් තවත් ලක්ෂ හතලිහක මුදලක් ඔහුට ගෙවන්නට සිදුවූ බවත්ය. සියලු ටෙන්ඩර්කරුවන් කැඳවා සාකච්ඡාවක් කළේදැයි ඔහුගෙන් කළ විමසීමේදී එවැන්නක් සිදුනොවූ බව ඔහු පිළිගත්තේය.


(ඔහු සමඟ කළ සාකච්ඡාවද දුරකථනය ඔස්සේ සිදුවී ඇති බව පෙනේ)■

‘ඉයුකැලිප්ටස් ගස් විකිණීම සඳහා වන ටෙන්ඩරයේ තීරණය සම්බන්ධයෙන් හා ඇගැයීම් ක්‍රියාවලියේ පවතින අඩුලුහුඬුකම් මත ඉහත සමඟ එකඟ නොවෙමි.’


එසේ සටහනක් යොදා ඇත්තේ කෘෂිකර්ම අමාත්‍යාංශයේ නියෝජ්‍ය අධ්‍යක්ෂ (සංවර්ධන) ඊඑම් සිසිර ඒකනායකය. ඒ ඉයුකැලිප්ටස් ගස් 778ක් විකිණීම සම්බන්ධයෙන් ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලය ඉදිරිපත් කළ ටෙන්ඩරය සම්බන්ධයෙන්ය. එම ටෙන්ඩර් මණ්ඩලයේ ඔහුට අමතරව ජනතා වතු සංවර්ධන මණඩලයේ සභාපති වින්ග් කමාන්ඩර් බීඩී අබේසූරිය හා එහි ගණකාධිකාරි කේජේටීබී රාජසූරිය කටයුතු කර ඇත.


කෘෂිකර්ම අමාත්‍යාංශය නියෝජනය කළ සාමාජිකයා එසේ එකඟ වී නැත්තේ එම ටෙන්ඩරයේ තුන්වන වැඩිම ලංසුව ඉදිරිපත් කළ පුද්ගලයාට එකී ටෙන්ඩරය පිරිනැමීමට ගත් තීරණයටය. එසේ විරුද්ධ වන්නට හේතු කිහිපයක් බලපා ඇතැයි එකී ටෙන්ඩර් ක්‍රියාවලියට අදාළ ලිපි ලේඛන දෙස අවධානය යොමු කිරීමේදී අපට පෙනී යයි. ඉන් එකක් වන්නේ මෙසේ තුන්වෙනුවට වැඩිම ලංසුව ඉදිරිපත් කළ පුද්ගලයා ටෙන්ඩරය විවෘත කරන අවස්ථාවේදී ලංසු ඇපකරයක් ඉදිරිපත් කර නොතිබීමය. ඒ අනුව ලංසු ඇපකරයක් නොතිබූ පුද්ගලයකු යනු ටෙන්ඩරයක් විවෘත කිරීමෙන් පසු පළමු අවස්ථාවේම නුසුදුස්සෙකු වන ඇගයීමේ ක්‍රියාවලියට භාජනය නොවන්නෙකි. එසේම ඔහුගේ මිල පළමු හෝ දෙවන මිල නොවීමය.


මෙම ටෙන්ඩරයේදී වැඩිම ලංසුව ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ එම්ඒඑන් ගයාන් මධුසංක යන අයය. ඔහු ඉදිරිපත් කර ඇති මිල වන්නේ රුපියල් 80,165,000කි. ඒ සඳහා ඔහු ඉදිරිපත් කළ මිලෙන් සියයට 10ක් වන රුපියල් 8,016,500ක ලංසු ඇපකරයක් හැටන් නැෂනල් බැංකුවේ චෙක්පතක් මගින් ලබාදී ඇත. දෙවන වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ යූජීකේඑච් කරුණාරත්න යන අයය. ඔහු ඉදිරිපත් කර ඇති මිල වන්නේ රුපියල් 72,775,000කි. එහෙත් ඔහු ටෙන්ඩරය විවෘත කරන අවස්ථාවේ ලංසු ඇපකරයක් තැන්පත් කර තිබී නැත. තුන්වනුවට වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ ජීබී අමල් ප්‍රියංකර යන ඉහත සඳහන් කළ විරෝධයට හේතු වූ පුද්ගලයාය. ඔහුගේ මිල වී ඇත්තේ රුපියල් 63,436,700කි. ඔහු ලංසු ඇපකරයක් ඉදිරිපත් කර නැත. සිව්වන වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ එල්ටීඒ ලියනගේ යන අයය. ඔහුගේ මිල 60,912,400කි. ඔහු ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලය නමින් ලබාගන්නා ලද ටෙන්ඩර් මුදලින් සියයට 10ක් වන රුපියල් 6,091,240ක ලංසු ඇපකරයක් ඉදිරිපත් කර ඇත. පස්වන වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ යූජී සම්පත් කුමාර යන අයය. ඔහු ඉදිරිපත් කර ඇති මිල රුපියල් 59,212,400කි. ඔහුද ලංසු ඇපකරයක් ඉදිරිපත් කර ඇති අතර ඒ සම්පත් බැංකුව මගින් රුපියල් ලක්ෂ 5ක ඇපකරයකි.


ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලයේ එකී ටෙන්ඩර් මණ්ඩලය ටෙන්ඩර් සම්බන්ධයෙන් වූ රජයේ මාර්ගෝපදේශ අනුගමනය කළා නම් ටෙන්ඩර් ඇගැයීමේ ක්‍රියාවලියෙන් මෙම පුද්ගලයින් පස් දෙනාගෙන් මුලින්ම පුද්ගලයින් දෙදෙනෙකු අයින් කළ යුතුය. ඒ ලංසු ඇපකර ඉදිරිපත් නොකළ පුද්ගලයින් දෙදෙනාය. උත්ප්‍රාසය වන්නේ එසේබ මුලින්ම ඉවත්කළ යුතු පුද්ගලයින් දෙදෙනාගෙන් එක් අයකු වන තුන්වනුවට වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇති පුද්ගලයාට මෙම ටෙන්ඩරය ටෙන්ඩර් කමිටු සාමාජිකයකුගේ විරුද්ධත්වය මධ්‍යයේ ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලය පිරිනමා තිබීමය.


එම ටෙන්ඩරයේ ඇගැයීම් කමිටුව ලෙස ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලයේම නිලධාරීන් තිදෙනෙකු කටයුතු කර ඇති අතර ඔවුන් කියා ඇත්තේ වැඩිම මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද පුද්ගලයාට මෙම ටෙන්ඩරය පිරිනමන ලෙසය. ඒ ඔහු විසින් වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කිරීම, ලංසු ඇපකරයක් ඉදිරිපත් කිරීම හා එසේ ඉදිරිපත් කරන ලද මිල තක්සේරු අගයට වඩා වැඩි අගයක් ගැනීමය.


එහෙත් කුමක් හෝ නොදන්නා හේතුවකින් මෙම ටෙන්ඩරය ජීබී අමල් ප්‍රියංකර නම් නාවලපිටිය නගර සභාවේ පාලක ශ්‍රී ලංකා පොදුජන පෙරමුණේ නගරාධිපතිවරයාට හිමිවී ඇත. මහින්දානන්ද අලුත්ගමගේ අමාත්‍ය ධුරය දරන කෘෂිකර්ම අමාත්‍යාංශය යටතේ ජනතා වතු සංවර්ධන මණ්ඩලය හෙවත් ජනවසම පවතින අතර නාවලපිටියේ ආණ්ඩුවේ ප්‍රධාන පක්ෂය වන ශ්‍රී ලංකා පොදුජන පෙරමුණේ නායකයා වන්නේ මහින්දානන්ද අලුත්ගමගේය. සමගි ජන බලවේගයට බලය තිබූ එම නගර සභාවේ බලය වත්මන් නගරාධිපති අමල් ප්‍රිියංකරට ලැබෙන්නේ පසුගිය වසරේදීය.


ඒ අනුව මෙම ටෙන්ඩරය, පළමු අවස්ථාවේම නුසුදුස්සකු වූ නාවලපිටිය නගරාධිපති අමල් ප්‍රියංකරට ලැබීම අප පුදුමයට පත්කරන ලද කරුණක් විය යුතු නැත. මන්ද මේ දැන් අප ජීවත් වන්නේ වංචාවට දූෂණයට ඉඩක් නැති ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂගේ සෞභාග්‍යයේ දැක්ම යටතේ වන නිසාය. එකී සෞභාග්‍යයේ දැක්ම කටයුතු සිදුවන්නේ මේ ආකාරයට නිසාය.
නාවලපිටිය නගරාධිපති අමල් ප්‍රියංකර 2021 නොවැම්බර් 16 දින සහිතව ජනවසම සභාපතිවරයාට ලියුමක් යොමු කරයි. ඒ මෙම ඉයුකැලිප්ටස් ගස් කපා ඉවත් කිරීමේ ටෙන්ඩරයට අදාලවය. ඔහු එහි සඳහන් කරන්නේ ‘ඉහත ගස් හෙලීමේ ටෙන්ඩරය සඳහා මා විසින් ඉදිරිපත් කර ඇති මුදල වන්නේ රු. 63,436,700 ක මුදල වේ. නමුත් ඔබතුමන් විසින් ඉල්ලා ඇති සංශෝධන සැලකිල්ලට ගෙන, හා ගරු උප සභාපතිතුමන් සමග කරන ලද දුරකථන සංවාද අනුව රු. 67,000,000ක මුදලක් මෙම ගස් සඳහා ගෙවීමට මා කැමැත්ත ප්‍රකාශ කරමි.


තවද මේ සඳහා මුදල් ගෙවීම සඳහා මා වෙත ඔබ ආයතනයෙන් ලිපියක් නිකුත් කරන මෙන්ද, මෙම ගස් සඳහා වන සියලු ලිපි ලේඛන නියමිත ආකාරයෙන් නිවැරදිව ඇති බවටත්, මෙම ගස් බිම හෙලීම සඳහා නිසි පරිදි අවසරය ලබා දී ඇති බවටත් සඳහන් කර මා වෙත ලිපියක් ලබාදෙන මෙන්ද කාරුණික ඉල්ලා සිටිමි.’ යනුවෙන්ය.


ඒ අනුව එම දිනයේම හැරෙන තැපෑලෙන් ජනවසම සභාපතිවරයා අමල් ප්‍රියංකරට ලිපියක් යවන අතර එහි සඳහන් වන්නේ, එම ගස් කැපීමේ ටෙන්ඩරය සඳහා වැඩිම මිල ගණන වශයෙන් රු. 80,165,000ක මුදලක් ඉදිරිපත් වූ බවත්, ටෙන්ඩරයේ වැඩිම මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද පළමු හා දෙවන ගැණුම්කරුවන් එම මුදල් එකවර ගෙවීමට අපොහොසත්වීම හේතුවෙන් තුන්වන වැඩිම මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද අමල් ප්‍රියංකර මහතා වෙත එම ටෙන්ඩරය ප්‍රදානය කිරීමට ජනවසම ප්‍රසම්පාදන අංශය විසින් කැමැත්ත පළකර ඇති බවත්ය. ඉදිරිපත් වී ඇති වැඩිම මිල ගණන හා සැසැඳීමේදී ප්‍රියංකර මහතාගේ මිල ගණන රුපියල් 16,728,300ක අඩුවක් තිබෙන බැවින් ජනවසම උපසභාපතිවරයා දන්වා ඇති පරිදි රුපියල් 67,000,000ක මුදලක් ගෙවීමට ඔහු කැමැත්ත ප්‍රකාශ කර ඇති බැවින් ඔහුගේ පළමු ඉල්ලීමට වඩා එම මුදල රුපියල් 3,563,300කින් වැඩි බැවින් ඔහුට ටෙන්ඩරය පිරිනමන බවය. එමෙන්ම කැමැත්ත පළකරන ලද මුදලෙන් සියයයට 10ක් වන හාණිපූර්ණ මුදල වන රුපියල් 6,700,000ක මුදලත් සමඟ මුළු මුදල වන රුපියල් 73,700,000ක මුදල දින 03ක් ඇතුළත ජනවසම ගිණුමට බැරකර, ඉන්පසුව ගිවිසුම්ගතව මෙම ගස් අදියර දෙකක් යටතේ ඉවත්කර ගන්නා ලෙසය. එමෙන්ම එහි වැඩිදුරටත් සඳහන් කරන්නේ එම ටෙන්ඩරය ඔහුට ලබාදීම සම්බන්ධයෙන් සියලු අනුමැතීන් ලබාගෙන ඇති බවය.


ටෙන්ඩරය ලබාදීමේ ලිපිය අනුව හා ටෙන්ඩරය ලබාගත් පුද්ගලයාගේ ලිපිය අනුව සිදුවී ඇති දෙය පැහැදිලිය. එම ටෙන්ඩරය තුන්වන මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද තැනැත්තාට ලබාදී ඇත්තේ ටෙන්ඩර් මණ්ඩල තීරණයකින් නොවන ජනවසම ප්‍රසම්පාදන අංශය නම්වූ එකකිනි. ඒ ඒ ප්‍රසම්පාදන සඳහා පත්කරන ප්‍රසම්පාදන කමිටු තිබුණාට රාජ්‍ය ආයතනයක් තුළ ප්‍රසම්පාදන අංශයක් තිබෙන බව අප මේ දැන ගන්නේ ප්‍රථම වරටය. කෙසේ වෙතත් යම් ප්‍රසම්පාදනයක් සඳහා ටෙන්ඩර් මණ්ඩලයක් පත්කර එහි තීරණයක් තිබියදී වෙනත් තීරණයක් ප්‍රසම්පාදන අංශය නම් එකකින් ගැනීම නීත්‍යනුකූල වන්නේ නැත. වෙනත් අංශයකින් වෙනත් තීරණයක් ගැනීමට එම ටෙන්ඩරය අහෝසි කළ යුතුය. එම ටෙන්ඩරය සම්බන්ධයෙන්ම වෙනත් තීරණයක් ගැනීමට අවශ්‍ය නම් කළ යුත්තේ ටෙන්ඩර් මණ්ඩලය මගින්ම එය ගැනීමය. එයද හොර රහසේ නොව ඉල්ලුම්කරුවන් කැඳවා පොදුවේ සාකච්ඡා කිරීමෙන් අනතුරුවය.


මෙම ටෙන්ඩරයේදී වැඩිම මිල ගණන් ඉදිරිපත් කරන ලද පුද්ගලයා හා දෙවන වැඩිම මිල ගණන ඉදිරිපත් කරන පුද්ගලයා එකී ටෙන්ඩරය අත්හැරීම යන කරුණ කොටස් වශයෙන් ගෙවීමේ පදනම මත අත්හැරියා යැයි කීම පිළිගැනීමට ටිකක් අමාරු එකකි. මන්ද කොටස් වශයෙන් ගෙවීමේ හැකියාවක් නැති බව දැන දැනම ඔවුන් ටෙන්ඩරයට ඉදිරිපත් වී ඇති බැවින් හා ඒ සඳහා ඇපකරද තබා ඇති බැවින්ය. එවැනි හේතුවක් ඉදිරිපත් කර ටෙන්ඩරය ලබාගැනීමෙන් ඉවත් විය හැක්කේ වෙනත් බලපෑමක් හෝ එකඟතාවක් මත යන්න අනුමාන කළ හැකි දෙයය.


වැඩිම මිල ගණන් ඉදිරිපත් කිරීම නිසා හා ලංසු ඇපකරය තබා තිබීම නිසා ටෙන්ඩරයට සුදුසුකම් ලැබූ පුද්ගලයා එය අත්හැරියේ නම් එම ටෙන්ඩරය අහෝසි නොකර තවදුරටත් පවත්වාගෙන යෑමේදී සිදුකළ යුත්තේ ඊළඟ සුදුසුකම් ලබා ඇති අය සම්බන්ධයෙන් සලකා බැලීමය. එහිදී දෙවන වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කර ඇති පුද්ගලයා මෙන්ම ටෙන්ඩරය පිරිනමා ඇති තුන්වන වැඩිම මිල ඉදිරිපත් කරන ලද පුද්ගලයාද ඒ සඳහා සුදුසුකම් ලබන්නේ නැත. ඒ ඔවුන් දෙදෙනාම ටෙන්ඩරය විවෘත කරන අවස්ථාවේ මූලික සුදුසුකම වන ලංසු ඇපකරය තබා නොතිබීම නිසාය. ඒ අනුව ටෙන්ඩර් මණ්ඩලය යොමු විය යුත්තේ ලංසු ඇපකරය තැබූ අනිකුත් පුද්ගලයින් වෙතය. නොඑසේනම් එම ටෙන්ඩරය අතහැර අලුතින් ටෙන්ඩර් කැඳවීමය.
කෙසේ වෙතත් ටෙන්ඩර් මණ්ඩලයකින් මෙම ටෙන්ඩරය පිරිනැමීම සිදුවී නැති බව ටෙන්ඩරය පිරිනැමීම සඳහා හුවමාරු වූ ලිපි මගින් පෙන්නුම් කරන නිසා තවත් බරපතළ ප්‍රශ්නයක්ද මෙහිදී පැනනඟී. ඒ ජනවසම සභාපතිවරයා අමල් ප්‍රියංකර මහතාට යවන ලිපියේ සඳහන් කරන ‘සියලු අනුමැතීන්’ ලබාගෙන ඇත්තේ කාගෙන්ද යන්නය. නීත්‍යනුකූල නොවුණත් එසේ ටෙන්ඩර් මණ්ඩලයෙන් පරිබාහිරව අනුමැතීන් ලබාගන්නවා නම් ඔහු ලබාගත යුත්තේ ඔහුට ඉහළින් සිටින විෂයභාර අමාත්‍ය මහින්දානන්ද අලුත්ගමගේගෙන් හෝ එම අමාත්‍යාංශ ලේකම්වරයාගෙන්ය. මහින්දානන්ද අලුත්ගමගේ එසේ අනුමැතිය දුන්නා නම් එයද බරපතළ ප්‍රශ්නයකි. මන්ද මෙම ටෙන්ඩරය හොර පාරේ ලැබූ පුද්ගලයා අලුත්ගමගේ ඇමතිවරයා යටතේ දේශපාලනය කරන නාවලපිටිය නගර සභාවේ සභාපතිවරයා වන නිසාය. එවැන්නක් සිදුවී ඇත්නම් ඒ මගින් කියන්නේ සිය ගෝලයාට නීත්‍යනුකූල නොවන ආකාරයකට ටෙන්ඩරයක් පිරිනමන්නට ඇමතිවරයෙකු සිය බලය අවභාවිතාවේ යොදවා ඇති බවක්ය. ■

- Advertisement -spot_img

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

අලුත් ලිපි