No menu items!
22.3 C
Sri Lanka
23 November,2024

හරි තැනදි ඉවරවෙයි
රංගන ශිල්පී සජිත ඇන්තනි

Must read

■ ඇන්තනී වෙරංග පුෂ්පික

ටෙලිනාට්‍යවලින් තමයි සජිත මේ දවස්වල වැඩිපුරම දකින්නෙ..


පුංචි කාලෙ ඉඳලා මගේ හීනය වුණේ සිනමා නළුවෙක් වෙන එක. ටෙලිනාට්‍යවලට තියෙන අකමැත්තක් නිසා නෙමෙයි, ලොකු තිරයක මාව පෙනෙන්න, තිරයේ වීරයා වෙන්න සිහිනයක් තිබුණා. මාව ටෙලිනාට්‍ය පැත්තට හැරුණේ කොරෝනා වසංගතය නිසා. මම කලින් ‘බොහිමියානුවා’ ටෙලිනාට්‍යය කරලා තිබුණා. ඒක හරි ආසාවෙන් කළේ සිවගුරුනාදන් මාමාගේ ආරාධනාවට නාමල් ජයසිංහගේ ස්ක්‍රිප්ට් එකත් නිසා. කොටස් 50 කියන සීමාව තුළ තමයි මම ටෙලිනාට්‍ය කරමින් හිටියේ. කොටස් සීය ඉක්මවන ටෙලිනාට්‍ය කවදාවත් කරන්නේ නැහැ කියන ප්‍රතිපත්තියේ මම හිටියේ. ඕනෑම නළුවෙකුට රඟපෑම තුළින් තමයි ප්‍රේක්ෂකයා අතරට යන්න පුළුවන් වෙන්නේ. අනිත් එක තමයි රඟපෑමට අපිට කැසිල්ලක් තියෙනවානේ. කොරෝනා වසංගතයත් එක්ක සිනමා ශාලා වැසිලා ඒ දේවල් නතර වෙනකොට හරි අමාරු කාලයක් වුණා. මේ කාලයේ තමයි මට නාඩගම්කාරයෝ ටෙලිනාට්‍යයට ආරාධනා ලැබෙන්නේ. මට ආරාධනා කරන කොටත් සිවගුරුනාදන් මාමා ඇතුළු කට්ටිය හොඳින් දන්නවා මම කොටස් සීය ඉක්මවන ඒවා කරන්නේ නැහැ කියලා. කතා කළාම මම කිව්වා ස්ක්‍රිප්ට් එක එවන්න මම කියවලා බලලා කියන්නම් කියලා. කියවලා බැලුවාම ඒ පිටපතට මම වශීවුණා. ඒ තරමට කුතුහලය දනවන සද්ධා මංගල සූරියබණ්ඩාරගේ හරි අපූරු පිටපතක්. ඒකත් එක්ක තමයි මම නාඩගම්කාරයෝ කරන්න තීරණය කළේ. නාඩගම්කාරයො එක්ක තමයි මට අඳුන්ගිර, මෙට්‍රො හීන කියන ටෙලිනාට්‍යවලට ආරාධනා ලැබෙන්නේ.

සරා‍ කියන චරිතය සජිත ඇන්තනි තුළ මොන විදිහෙ වෙනසක්ද ඇතිකළේ?


සරා‍ පුදුම විදියට ජනතාව මට ආදරය කරන්න ගත්ත චරිතයක්. මොන තරම් දරිද්‍රතාවය තිබුණත්, එයා කසිප්පුකාරයෙක් වුණත්, එයාට මිනිස්සු කසිප්පුකාරයා කියලා ගැරහුවත් ඒ චරිතය ජනතාව ආදරයෙන් වැළඳ ගත්ත විදිහ හරි පුදුමාකාරයි. මට ජනප්‍රියම නළුවා සම්මානය ලැබුණා ඒ චරිතය නිසා. ඒ සම්මානයත් එක්ක මගේ ජීවිතයේත් ලොකු ලොකු වෙනස්කම් සිදුවුණා. ලොකු ප්‍රේක්ෂක ආකර්ෂණයක් ආදරයක් ලැබුණා. ඒක තමයි සිද්ධ වෙච්ච ලොකුම වෙනස. හැබැයි ඉතින් මං කලින් හිටිය සජිතම තමයි. මම සරා වෙන්නේ නාඩගම්කාරයෝ සෙට් එකට ගිහිල්ලා ඒ ඇඳුම ඇඳගෙන මේකප් එක දාගත්තාට පස්සෙ තමයි. මගේ සාමාන්‍ය ජීවිතය සරා නිසා වෙනසක් කරගත්තේ නැහැ. ඒ වෙනස තියෙන්නේ ප්‍රේක්ෂක ප්‍රතිචාරය තුළ

නාඩගම්කාරයෝ එකේ ඉන්න සරා, මෙට්‍රො හීනවල ඉන්න ශානික සහ අඳුන්ගිරේ යසපාල කියන්නෙ එකම පෙනුමෙන්, එකම වයසක, වෙනස් පරිසර තුනක චරිත තුනක්. මේ චරිත තුනම රූගත කිරීම් තියෙන්නේ එකම කාල පරාසයක. මේ වගේ චරිත තුනක් එකම කාලයක රූගත කිරීම් සිදුකිරීම අභියෝගයක් වෙන්න ඇති..


නළුවෙකුට ඒක ලොකු අභියෝගයක්. මම පුංචි කාලෙ ඉඳලා ප්‍රැක්ටිස් කරපු රංග කාර්ය තුළ මම හරි කැමතියි නිර්මාණයකට ලෑස්ති වෙන්න. ටෙලිනාට්‍යයක් වේවා, චිත්‍රපටියක් වේවා ඒ නිර්මාණයට පොඩි විරාම කාලයක් අරගෙන පිටපතත් එක්ක කාලය ගතකරලා, පෙනුම සම්පූර්ණයෙන් වෙනස් කරගෙන ඒ සූදානමෙන් නිර්මාණයකට ඇතුළු වෙන්න තමයි මම කැමති. මේ ටෙලිනාට්‍ය තුන එකම කාලයේ රූගත කිරීම් වෙන නිසා මම සතියක් එකක රූගත කරලා, එහෙම්මම එතැනින් ට්‍රාන්ස්පෝර්ට් එකේ නැගලා ඊළඟ නාට්‍යයේ ෂූටින්වලට තමයි යන්නේ. ඒ නාට්‍යය ඉවර වෙනකොට තුන්වෙනි නාට්‍යයට යනවා. පෙනුමෙන් සහ මේ චරිත තුනම එකම වයසෙ ඉන්නෙ. මේ චරිත තුනම කලාවට, සෞන්දර්යට ආදරය කරන ගායන හැකියාවක් තියෙන චරිත තුනක්. මේ චරිත තුන කොහොමද වෙන් කරගෙන රඟපාන්නෙ කියන අභියෝගය බාරගන්න කොට, මට මේක කරන්න පුළුවන්ද බැරිද කියලා නොතේරෙන තැනක මං අතරමං වුණා. හැබැයි වැඩේ කරගෙන යනකොට මට දැනිච්ච දෙයක් තමයි කවදාවත් ඒ චරිත පටලැවෙන්නෙ නැති බව. සරායි, ශානිකයි, යසපාලයි සජිත රඟපෑවාට ඒ චරිත තුන තුන්දෙනෙක්. සජිත හිතන විදිහට නෙමෙයි මේ චරිත තුන හිතන්නේ. ඒ හිතන විදිහ අනුව ඒ චරිත කතා කරන තානයන්, කතාකරන තාරතාවය, විපුලතාවය වෙනස් වෙනවා. මම ෂූටින්වලට ගිහිල්ලා මේකප් එකේ ඉඳගෙන කන්නාඩිය දිහා ටිකක් වෙලා බලාගෙන ගියාට පස්සෙ තමයි ඒ චරිතය බවට පත්වෙන්නෙ. නැත්නම් මට වෙලාවක් නැහැ චරිතයට ලෑස්ති වෙලා, පෙනුම සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් කරගෙන කරන්න. මම ඒ නිසාම තමයි හිතුවේ මේ වැඩවලින් පස්සේ ටෙලිනාට්‍යවලින් විවේකයක් ගන්නවා කියලා. අලු‍තෙන් කරන නිර්මාණයකදී ටිකක් වෙනස් ස්වරූපයකින් එන්න නම් මට පොඩි කාලයක් ඕනෑ.

කලාකරුවෙකුට හොඳ කලාකෘතියක් කරන්න විවේකය කියන දේ කොයිතරම් දුරට වැදගත්ද?


පැහැදිලිවම විවේකය කියන දේ අවශ්‍යයි. ශාරීරිකවත්, මානසිකවත් ඕනෑම කලාකරුවෙකුට විවේකය අවශ්‍යයි. නමුත් පහුගිය කාලෙ සිද්ධවෙච්ච දේත් එක්ක ඔබටත් තේරෙන්න ඇති විවේකය කියන දේ අපිට අවශ්‍ය නැති වෙලාවටත් ලැබෙනවා. විවිධ විධිවලට කොරෝනා වෛරසය ආවාට පස්සෙ අපි හැමෝටම ගෙවල්වලට වෙලා ඉන්න සිද්ධවුණා. ඒ විවේකය ටිකක් දීර්ඝව දැනුණේ කලාකාරයන්ට කැසිල්ල තියෙන නිසා. නොකර සිටිනු බැරිකමේ රෝගය තියෙන නිසා. ඒ රික්තකය වහන්න තමයි මේ දවස්වල වැඩිපුර මැරෙන්නේ. යම් තැනකදි මමත් කැමතියි ටිකක් විවේකයෙන් ඉඳලා, නිර්මාණයක් දෙකකට විතරක් සම්බන්ධවෙලා ඉන්න. හැබැයි ඉතින් පායනා කාලෙදි රැස් කළොත්නෙ වැහි කාලෙට කෑම තියෙන්නේ.

නාඩගම්කාරයෝ ඕනෑවට වඩා දීර්ඝ වෙලා කියලාත් ඒක බලන ප්‍රේක්ෂකයෙක් හැටියට මට පෞද්ගලිකව හිතෙනවා..


දීර්ඝ වැඩියි කියලා ප්‍රේක්ෂකයෙක්ට හිතෙනවා වුණත්, තවමත් නාඩගම්කාරයෝ ටෙලිනාට්‍යයට මිලියනය පන්නලා වීව්ස් හම්බවෙලා, ටේ‍රන්ඩින් ලැයිස්තුවට එන ලංකාවේ එකම ටෙලිනාට්‍යය විදිහට තිබෙන නිසා, යම් විදිහකට ඒ කාරණාව පිළිනොගන්නත් සිද්ධ වෙනවා. ඇතැමුන්ට දීර්ඝ වැඩියි කියලා හිතෙනවා ඇති. තවත් කොටසක් මේක නවතිනවාට දුකෙනුත් ඇති. හැබැයි මේක රචනා කරන්නේ ඉතාම දක්ෂ ඉදිරිය හොඳට පෙනෙන රචකයෙක්. මේ නාට්‍යය ආරම්භයේ සිට එයා මේ නාට්‍යය ඉවර කරනවා කියලා හිතපු විදිහට තමයි මේ නාට්‍යය ඉවර වෙන්නේ. ඒකේ දීර්ඝත්වය යම් විදිහකට තියෙන්න ඇති, නමුත් එයා අපිත් එක්ක පළවෙනි සාකච්ඡාවේදී කතාකළ ආකාරයටම තමයි නාට්‍යය ඉවර වෙන්නේ. නාඩගම්කාරයෝ හරි තැනදී ඉවරවෙයි.

ලංකාවෙ මෙගා නාට්‍ය ගැන සජිතට තියෙන්නේ මොන වගේ අදහසක්ද?


මෙගා කියන්නේ කොටස් සියය පනිනවා කියන එක නම් මම ඒ කතාවට විරුද්ධයි. මොකද කොටස් ප්‍රමාණය නෙමෙයි වැදගත් නිර්මාණයේ තියෙන ගුණාත්මක බව සහ නිර්මාණයත් එක්ක ජනතාව මොන විදිහටද බැඳිලා ඉන්නෙ කියන එක.

සජිත ඇන්තනි කියන රංගන ශිල්පියා ප්‍රේක්ෂක ජනප්‍රියත්වය ඇතුළේ හිරවෙලාද කියලාත් කෙනෙක්ට හිතෙන්න පුළුවන්.


ඔව්. එහෙම හිතෙන්න පුළුවන් කියන එක හරි සාධාරණයි. හැබැයි ඉතින් මම දැන් කරන නාට්‍ය තුනෙන් පස්සේ වෙන නාට්‍යයක් නොකළාම ඒ සැකය දුරුවෙලා යාවි.■

- Advertisement -spot_img

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

අලුත් ලිපි