51 වැනි කේරළ රාජ්ය චිත්රපටි සම්මාන උළෙල ඔක්තෝබර් 24 වැනිදා පැවැත්වුණා. එහිදී 2020 වසරේ හොඳම නිළියට හිමි සම්මානය දිනාගත්තේ ඇනා බෙන්. හොඳම නළුවා වුණේ ජයසුර්යා. හොඳම චිත්රපටිය හැටියට තේරුණේ ජියෝ බේබිගේ ‘ග්රේට් ඉන්ඩියන් කිචන්.’ චිත්රපටියයි. ‘එන්නිවාර්’ චිත්රපටිය වෙනුවෙන් සිද්ධාර්ථ සිවා හොඳම අධ්යක්ෂවරයා ලෙස සම්මාන ලැබුවා. සම්මාන උළෙලේ ජුරියේ සභාපතිත්වය දැරුවේ, සුහාසිනි මනි රත්නම්. ඇය දකුණු ඉන්දියානු අධ්යක්ෂවරියක් මෙන්ම රංගන ශිල්පිනියක්.
ඇනා බෙන් හොඳම නිළියට හිමි සම්මානය දිනාගත්තේ ‘කප්පිලා’ චිත්රපටියේ රංගනය සඳහා. ඒ ඇය එවැනි රාජ්ය සම්මානයක් දිනාගත් පළමු අවස්ථාවයි. කේරළයේ ප්රකට චිත්රපට තිරකතා රචකයකු වන බෙනී පී නායරම්බලම්ගේ දියණිය වන ඇනා රඟපෑ චිත්රපටිවලින් තවමත් ප්රදර්ශනය වී ඇත්තේ හතරක් පමණයි. ඒ, කුම්බලංගි නයිට්ස් (2019), හෙලන් (2019), කප්පිලා (2020) සහ සාරා’ස් (2021). හෙලන්හි රංගනය වෙනුවෙන් ඇය 2019 කේරළ සම්මාන උළෙලේදී ජූරියේ විශේෂ ඇගයීමට පාත්රවුණා.
මේ මෙවර සම්මානය දිනාගැනීමට පෙර ඇය වරින්වර සහභාගිවුණු ඉන්දීය පුවත්පත් සම්මුඛ සාකච්ඡාවලින් උපුටාගත් කොටස්.
■ සංහිතා පතිරණ
මොකක්ද මේ වැඩේ? ඔබ ඉතා සිත්ගන්නාසුලු චිත්රපට තුනක චරිතවලට තෝරාගෙන තිබෙනවා. මේක තිරපිටපත් ගැන ඔබේ රසය පිළිබඳ කාරණයක් පමණක්ද?
වාසනාවත් සාධකයක් බව මට විශ්වාසයි. මොකද ඒක සැමවිටම යමක් එළියට දැමීම සඳහා සූදුවක් වෙන නිසා. අපි ඒක හොඳම චිත්රපටය බවට පත්කිරීමට හැකි සෑම දෙයක්ම කරනවා, කෙනෙකුට කළ හැක්කේ එපමණයි. මම හිතන්නේ ඒක වෙහෙස මහන්සි වී වැඩ කිරීමෙන් ලැබෙන වාසනාවක්. මම හෙලන් රූගත කිරීම් පටන්ගන්න ඉස්සෙල්ලා කප්පිලා මා වෙත ආවා. ඒ වෙලාවේ තවත් චිත්රපට කිහිපයක්ම ලැබුණා, නමුත් ඒවා මට ඇල්ලුවේ නැහැ. මට වඩා හොඳට ඒවා වෙන කෙනකුට කරන්න පුළුවන් කියලා මට හිතුණා. මම ඇත්තටම දන්නේ නැහැ, අහම්බෙන් මේ තුන තෝරගත්තා.
බේබි (කුම්බලන්ගි නයිට්ස්) සහ හෙලන් (හෙලන්) වගේ වෙනස් චරිත තෝරා ගැනීම ඔබට වැදගත් වෙන්නේ කොහොමද?
මම සාමාන්යයෙන් හොඳ පිටපතක් ගැන අදහසට විවෘතයි. නමුත් මගේ වෘත්තිය ආරම්භයේ සිටින නිසා විවිධ චරිත කරන්න ඕනෑය කියන කාරණයට මුල්තැන දෙන්න වෙනවා. මේ චරිත තුන මම දකින්නේ ගොඩක් වෙනස් මිනිස්සු විදියට. ජෙසී බොළඳ වන අතර ඇය ඇත්තටම කුඩා ගමකින් එන්නියක්. සෑම චරිතයකම තමන්ගේම ගමනක් තියෙනවා.
මෙම චරිත ගොඩනැගීම මොන වගේද? ක්රියාවලිය පැහැදිලි කරන්න උදාහරණයක් දෙන්න පුළුවන්ද?
හෙලන් ‘සර්වයිවල් ත්රිලර්’ චිත්රපටයක්. ඒකට මම මගේම පර්යේෂණයක් කළා. බොහෝ දර්ශනවල හෙලන් පමණක් සිටින නිසා චරිතයට ස්තර රාශියක් අවශ්ය බව මම ඉගෙන ගත්තා. චරිතයේ සියලුම අංග වචනයෙන් ගවේෂණය කරන නිසා මම ඉතා විශ්වාසයෙන් සිටිය යුතුයි. පිටපතෙන් ඔබ්බට, මම හෙලන්ගේ චරිතය ගැන අධ්යයනයක් කළේ එයා කුඩා කාලයේ කොයි වගේද කියන දේ තේරුම් ගන්න. ඇගේ ජීවිතයට බලපෑ සිදුවීම් සොයාගන්න. මම ඒවා ලියාගෙන අධ්යක්ෂවරයාට කතා කළා. මම හෙලන් බව මට ඒත්තු ගන්නන්න මේ දේවල් මට උපකාර කරනවා.
ජෙසී (කප්පිලා) ගැන මොනවද කියන්න තියෙන්නෙ?
එයා මට සම්පූර්ණයෙන්ම භූගෝලීයව වෙනස්. මම හැමදාම ජීවත් වුණේ නගරයට ආසන්නව. ඒ හින්දා මට එයාව අල්ලාගන්න දුෂ්කර වුණා. ඉතින් මම සතියකට කලින් ෂූටිං ස්පොට් එකට ගිහින් නැවතිලා හිටියා. මම ඒ තැන්වල ඇවිදින්න ගිහින් එතැන හිටපු අය එක්ක කතා කරලා ඒ අයගේ ගතිපැවතුම් තෝරාගෙන චරිතයට උදව් කරගත්තා. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඒවා එක එක චරිතයට අනුව වෙනස් වෙනවා.
ඉතින් ඔබ යුනිවර්සිටියෙ සෙමෙස්තරයක් වගේ හැමතිස්සෙම මුල ඉඳන් ආරම්භ කළ යුතුද?
අනේ දෙවියනේ, ඉගෙන ගන්න ගොඩක් දේවල් තියෙනවා. කුම්බලංගි එකෙන් පස්සේ යම් යම් දේවල් ඉගෙන ගත්තා කියලා මං හිතුවා. නමුත් ඊට පස්සේ හැම දෙයක්ම ගොඩක් වෙනස් සහ අලුත්. වැඩ කරන පුද්ගලයන් වෙනස් වන කොට මම ඒ අයගේ මෝස්තරවලට අනුගත වෙන්න උත්සාහ කරනවා. මම මගේ ක්රමයක් ගැන හිතුවක්කාර වෙන්න කැමති නැහැ.
ඔබේ පිටපත විශ්ලේෂණය කිරීමේ ක්රියාවලියට අපට ටිකක් ගැඹුරට යන්න පුළුවන්ද? චිත්රපටයකට ඔබේ වෘත්තියට කළ හැකි දේට වඩා, ඔබ තිරරචනයේ අමිහිරි දේවල් දිහා බලනවාද?
එහෙම කරනවා. මම හිතන්නේ ඒ තාත්තා මගේ අවබෝධයට ඒ තරමට දායකවෙලා තියෙන හින්දා. මම හැදීවැඩුණේ එයා චිත්රපටිවලට පිවිසෙන විදිය බලාගෙන, වැඩ කරන දෙබස මොකක්ද, වැඩ නොකරන එක කුමක්ද වගේ දේවල්. ඉතින්, මම පිටපතට සවන් දෙනකොට, අවිඥානිකව මට ඒවා උපකාර කරනවා.
යමක් කරන්න පුළුවන් පිටපතක් ගැන තාත්තාත් එක්ක කරන සාකච්ඡාව මොකක්ද?
සමහර වෙලාවට මම කතාවක් අහනකොට තාත්තා මාත් එක්ක ඉඳගෙන ඉන්නවා. මට සමහර දේවල් මඟහැරෙන්න පුළුවන්, ඒ නිසා දෙවෙනි කෙනෙක් මාත් එක්ක ඉන්න ඕනෑ. එයා ඇහුම්කන් දුන්නේ නැතිනම් මම පිටපත එයා වෙත ගෙනිහිල්ලා කියවන්න කියලා ඉල්ලනවා. එයා තාක්ෂණික කරුණුවලට වඩා නරඹන්නාගේ දෘෂ්ටි කෝණයෙන් දකින්න උත්සාහ කරනවා. ‘මේ දෙබස සන්නිවේදනය කරන්නේ ඒකට සන්නිවේදනය කරන්න ඕනෑ දේද?’ වැනි සරල දේවල්.
පිටපතක් කියෙව්වාට පස්සෙ ඔබ කළ යෝජනාවක් පිළිබඳ උදාහරණයක් මට දෙන්න.. ඒක ‘ජෙසී එහෙම කියයි කියලා මම හිතන්නේ නැහැ’ වගේ දෙයක්ද නැත්නම් ඔබ පිටපත සම්පූර්ණයෙන්ම දකිනවාද?
දෙකම වෙන්න පුළුවන්. මුලදී, තිර රචනයට සහ චිත්රපටයේ දෙවැනි භාගයට මං කොයිතරම් සම්බන්ධ වෙලා ඉන්නවාද කියන එකයි. ‘මුල් භාගයේ මන්දගාමී දර්ශන කියෙන්න පුළුවන් නමුත් දෙවැනි භාගය වේගවත් වෙන්න ඕනෑ.’ ඒ වගේ දෙයක්. ඒක මං පිටපතේ විදිය දිහා බලන එක විදිහක්. ඔබ රඟහලෙන් එළියට එනකොට, ඔබට තවමත් චිත්රපටිය මතකයි, දෙවැනි භාගය ඔබට හරියට වැඩ කළා නම්. විශේෂයෙන් අවසානය.
නමුත් ඔබ මේ න්යාය තෝරාගත්තේ කොහොමද?
තාත්තා, ඇත්තෙන්ම! එයා දිගින් දිගටම අවධාරණය කරන්නේ චිත්රපටියක දෙවැනි භාගය මොකක් වුවත් ප්රේක්ෂකයා ග්රහණය කරගත යුතු බවයි. වැඩේ දියුණු වෙන්නේ එතැනට වෙනකං.
නමුත් ඔබ බෙනී පී නයාරම්බලම්ගේ දුව බව කුම්බලංගිහි කාටවත් නොකිව්වේ ඇයි? ඒක ඔබේ වටිනාකම ඔබම ඔප්පු කිරීමට කළ දෙයක්ද?
මගේ තාත්තා නිසාම චිත්රපටියක් ලබාගෙන ඔහුව අපහසුතාවට පත්කරන මෝඩ දෙයක් කරන්න මට ඕනෑ නෑ. මට රඟපාන්න පුළුවන්ද කියලා අදහසක් තිබුණේ නැහැ. මාව තෝරාගන්න තාත්තා යමෙකුට බලපෑම් කරන්නේ ඇයි? මට ඒක තනියම හොයාගන්න ඕනෑ වුණා. ඒ වගේම ඔඩිෂන් එක සාධාරණ නම් ඔබ කවුද කියන එක වැදගත් නැහැ.
හෙලන් අයත් වෙන්නේ මලයාලම් සිනමාවේ කලාතුරකින් ගවේෂණය කළSurvival Thriller ප්රභේදයට. ඔබ ඒක තෝරාගන්නා විට ඔබේ සිතීමේ ක්රියාවලිය මොන වගේද?
ඒක මගේ දෙවැනි චිත්රපටය හින්දා අභියෝගාත්මකයි. ඒත් ඒ මට්ටමේ දෙයක් කරන්න හිතුණ එක මට ලොකු සතුටක් ගෙනදුන්නා. අපි ඒක රූපගත කළේ නියම ශීතකරණයක් ඇතුළෙ. (හෙලන් යනු කෙටිකෑම වෙළඳ සැලක අධිශීත කාමරයේ සිරවන තරුණියකගේ කතාවක් රැගත් චිත්රපටියක්.) නළු නිළියන්ට සහ තාක්ෂණික කණ්ඩායමට ඒක ඉතා දුෂ්කර දෙයක්. ඒක අධිපීඩන පරිසරයක් නිසා දිනපතා වැඩ පටන්ගන්නත් අවසන් කරන්නත් කාලයක් නියම කරලා තිබුණා. අපි ඒක කළේ වෛද්ය විශේෂඥයන් පිරිසකගේ අදහස් විමසීමෙන් පස්සෙයි. අපට අපේ සෞඛ්යය පරදුවට තියන්න වුවමනා වුණේ නැහැ. හැම දෙයක්ම අධීක්ෂණය කරන්න සෞඛ්ය වෘත්තිකයන් සූදානම්ව හිටිය නිසා, අපිට ආරක්ෂිතබවක් දැනුණා.
ශ්යාම් පුෂ්කරන් (කුම්බලංගි නයිට්ස් තිරකතා රචක) එයාගෙ ප්රායෝගික ප්රවේශය සඳහා ප්රසිද්ධයි. එයා හැමතිස්සෙම නළු නිළියන්ගේ රංගනය අධීක්ෂණය කරමින් දර්ශන තලයේ ඉන්නවා. ඒ අත්දැකීම විස්තර කරන්න පුළුවන්ද?
මගේ තාත්තාගේ ක්රමයත් ඒකම නිසා මට හුරුපුරුදු දෙයක්. තමාගේ තිරරචනයට පණ පොවනවා දැකීමෙන් එයා සතුටට පත්වෙනවා. තිරරචකයා සහ අධ්යක්ෂවරයා එකම අවකාශයක ඉන්න නිසාත්, සෑම දෙයක්ම හොඳින් සන්නිවේදනය වන බව පෙනෙන නිසාත් කොයිතරම් ඵලදායකද කියලා මම දැකලා තියෙනවා. ඒ නිසා ඒක චිත්රපටයක් කරන්න හොඳ ක්රමයක්. නමුත් මම හිතන්නේ නැහැ හැමෝම එකම ක්රමය අනුගමනය කරන්න ඕනෑය කියලා. ඒක ඇත්තටම සමහර අයට හොඳට වැඩ කරනවා.
කුම්බලංගි නයිට්ස්හි සිට සාරා’ස් දක්වා ඔබේ ප්රගතිය ගැන අපට කියන්න.
හැම චිත්රපටයක් එක්කම බොහොම ඉගෙනගැනීම් සහ ඉගෙනනොගැනීම් සිදුවෙනවා. කුම්බලංගි නයිට්ස් සෙට් එක හෙලන් වගේ නෙවෙයි, හෙලන් කප්පිලා වගේ නෙවෙයි. මම නැවුම් මනසකින් යන්නේ එක එක චිත්රපටියේ අධ්යක්ෂවරයා සහ කාර්ය මණ්ඩලය ක්රියා කරන ආකාරය බොහොම වෙනස් වන හින්දා. කුම්බලංගි නයිට්ස් මට ලොකු පදනමක් වුණා. මම පටන් ගත්තේ රංගනය ගැන කිසිම අදහසක් නැතිව. තාත්තා වගේම සෑම චිත්රපටියකටම පසු ප්රතිපෝෂණය දෙන තවත් මිතුරන් කිහිප දෙනෙක් මට ඉන්නවා. එම නිරන්තර පරීක්ෂාව ඉතා වැදගත් බව තේරුම් අරගෙනයි ඉන්නේ.
මෑත කාලයේ දකුණු ඉන්දීය චිත්රපටවල ප්රචලිත ආඛ්යානයක් වන කාන්තාවන්ට එරෙහි ප්රචණ්ඩත්වය පිළිබඳ ප්රශ්නය ‘හෙලන්’ ආමන්ත්රණය කරනවාද?
මේ චිත්රපටිය ස්ත්රී පුරුෂභාවයට විශේෂිත නැහැ. ඒකේ දේවල් ඕනෑම කෙනෙකුට සිදුවෙන්න පුළුවන්. චිත්රපටියේ මට වෙන දේ පිරිමියෙකුට හෝ ගැහැනියකට වෙන්න පුළුවන්. එය පිරිමි-ගැහැනු ලිංග ප්රශ්නයකට වඩා යමෙක් භයානක ලෙස දිවි ගලවාගැනීමක්. නමුත් ‘හෙලන්’ ස්ත්රියකගේ ජීවිතයේ මේ වගේ දෙයක් සිදුවුණාම අපේ සමාජයේ සිදුවන දේ ස්පර්ශ කරනවා. හෙලන් කියන්නේ දරුණු තත්ත්වයකට හසුවූ කාන්තාවකගේ ගමනක් සහ ඇය ඒකෙන් මිදෙන ආකාරයයි.
කුම්බලංගි නයිට්ස් වගේ චිත්රපටයකට සම්බන්ධ වෙන්න ලැබිච්ච එක ගැන මම සතුටු වුණා. මට ෆිල්ම් එකට අවස්ථාව ලැබෙනකොට මම සම්පූර්ණ කතාව දැනගෙන හිටියේ නැහැ. දැනගෙන හිටියේ චිත්රපටයේ මගේ චරිතය සහ ඇගේ ජීවිත කතාව ගැන පමණයි. ඇත්තම කිව්වොත් මම චිත්රපටිය බැලුවේ ප්රේක්ෂකයෝ එක්ක. හඬකැවීම් කටයුතුවලටත් සම්බන්ධ වුණේ නැහැ. නමුත් ඒ තරම් විශාල හා අපූරු දෙයක කොටස්කරුවෙකු වීම ගැන මම පුදුමයට පත්වුණා.
ඔබ මේ මලයාලම් සිනමා ක්ෂේත්රයට නවකයෙක්. ඔබ කවදා හෝ බලවත් අයගේ ලිංගික අපචාරවලට මුහුණ දීලා තියෙනවාද?
මට එහෙම කිසිම දෙයකට මුහුණ දෙන්න වුණේ නැහැ. මම වැඩ කරන අය හැමදාමත් සිනමාවට ආදරය කළා. ඒ වගේ නරක අත්දැකීමක් නොලැබීම නිසා මං ඉතා වාසනාවන්තයි. නමුත් මම නිතරම කියනවා වගේ, එවැනි තත්ත්වයන් ගැන දැනුවත් වෙන එක හොඳයි.■