සී.වී. විග්නේශ්වරන් – දෙමළ ජනතා ජාතික සන්ධානය
ඔබේ පක්ෂයේ මැතිවරණ ප්රතිපත්ති මාලාව මෙම සතියේ එළිදැක්වූ බව වාර්තා වුණා. එහි අඩංගු කරුණු මොනවාද?
අපගේ පක්ෂයෙන් එළිදැක්වූ ප්රතිපත්ති මාලාවේ පිටු 41ක විග්රහයක් තියෙනවා. එහි අපි අපගේ ඉතිහාසය ගැන සඳහන් කරලා තියෙනවා. වර්තමානයේ ජීවත්වෙන සමහර සිංහල පුද්ගලයන් හිතනවා දෙමළ ජනතාව කියන්නේ මෑත කාලයක පටන් ලංකාවේ ජීවත් වෙන්න පටන්ගත් කොටසක් කියලා. දෙමළ ජනතාව වන අපට ලංකාව තුළ අවුරුදු 3000ක පමණ ඉතිහාසයක් තිබෙනවා. උතුරු නැගෙනහිර පළාත්වල මීට පෙර සිංහල කතාකරන මිනිසුන් සිටියේ නැහැ. උතුරු නැගෙනහිර බහුතරයක් සිටියේ දෙමළ කතා කරන ජනතාව. ඒ නිසා උතුරු නැගෙනහිර පළාත්වලට වැඩි අයිතියක් තියෙන්නේ දෙමළ ජනතාවට. ඒ ගැන අපි අපේ ප්රතිපත්ති ප්රකාශයේ සඳහන් කරලා තියෙනවා. මෑත කාලයේ දෙමළ ජනතාවට අහිමි වූ දේවල් පිළිබඳ, අපේ අයිතීන් පිළිබඳ අපි එයට ඇතුළත් කළා. ප්රධාන කාරණයක් ලෙස අපි කතාකළේ, ජාතික ප්රශ්නය විසඳගන්නේ කොහොමද කියලා. හොඳම විසඳුම විදියට අපි යෝජනා කලේ බලය බෙදීම. බලය බෙදුවොත් පළාත් සභාවලට බලය ලැබිලා උතුරු නැගෙනහිර ජනතාවගේ ආර්ථිකය ශක්තිමත් කරගැනීමට අපට පුළුවන් වෙනවා. මේ වන විට මධ්යම ආණ්ඩුවෙන් පළාත් සභාවලට මුදල් වෙන් කිරීම අඩු නිසා උතුරු නැගෙනහිර පළාත්වලට අවශ්ය වැඩ කටයුතු සිදු කරගන්න අපහසු වෙලා තිබෙනවා. ඒ නිසා අපේ ප්රතිපත්ති මාලාවේ සඳහන් පරිදි උතුරු නැගෙනහිර ජනතාවගේ ආර්ථික තත්වය දියුණු කරන්න අපි බලාපොරොත්තු වෙනවා.
දෙමළ ජාතික සන්ධානයෙන් ඈත්වීම ගැන කතාකළොත්..
මාව දේශපාලනයට ගෙනාවේ සම්බන්ධන් මහත්මයා, දෙමළ සන්ධානයේ අනෙක් සාමාජිකයන් මාව දේශපාලනයට ගෙනඑන්න උත්සාහයක් ගත්තා. මම හිතුවේ දෙමළ සන්ධානයේ ප්රතිපත්ති අනුව වැඩ කරගෙන, අපේ වැඩ ටික අපිට ඕනෑ විධියට කරගෙන යන්න පුළුවන් කියලා. එහෙත් උතුරේ දේශපාලනය කරන්න ආවාට පස්සේ මම තේරුණා ඔවුන්ගේ ප්රතිපත්ති පොරොන්දු පත්රිකාවට විතරක් සීමා වුණ දෙයක් කියලා. මට තේරුණේ ඔවුන් ජනතාව ගැන හිතන්නේ නැතිව පෞද්ගලික වුවමනාවලට සීමා වෙලා ඉන්න බවයි. මට ඒ ගැන ලොකු ප්රශ්නයක් තිබුණු නිසා කාලයක් තිස්සේ ඔවුන් හා මතවාදී ගැටුම් ඇති වුණා. වෙන්වීමක් දක්වා වර්ධනය වුණේ එය.
මතභේද තිබියදීත් ඔබ දෙමළ ජාතික සන්ධානය ඇතුළේ හිටියා නේද?
මම ඒ වෙලාවේ ඉල්ලා අස්වෙන්න උත්සාහ කළා. මම ඉල්ලා අස්වෙන්න සුදානම් වෙන බව මගේ මිත්රයෝ සමඟ කිව් අවස්ථාවේදී ඔවුන් එකඟ වුණේ නෑ. ඔවුන් මට පැහැදිලි කරලා දුන්නා, ගැටුම් ඇති කර නොගෙන දෙමළ ජනතාවට කරන්න පුළුවන් වැඩ කොටස කරන්න ඕනෑ කියලා. ඒ අනුව අවුරුදු 5ක් මම උතුරු පළාත් මහඇමතිවරයා විදියට රැඳී සිටිමින් ජනතාවට වැඩ කළා. මම උතුරු පළාතේ මහඇමතිවරයා විදියට මධ්යම රජයෙන් උතුරු පළාත් සභාවට වෙන්කළ මුදල් සහ ප්රතිපාදන උතුරේ මිනිස්සුන්ට සහන ලබාදීමට යොදාගත්තා. අපි ඒ ප්රතිපාදනවලින් උතුරේ ජනතාවට නිවාස හදලා දුන්නා, ඒ වගේම ඔවුන්ගේ ආර්ථිකය ශක්තිමත් කිරීමට කටයුතු කළා. මට වැඩක් කිරීමට ඇති දැඩි වුවමනාව නිසා මම මහඇමතිවරයා වූ කාලයේදී දෙමළ සන්ධානයේ සාමාජිකයන් සමඟ වාද කරගන්න ගියේ නැහැ.
දෙමළ සන්ධානයේ ඇතැම් ක්රියාවලට විරුද්ධ වූ නිසා මට එරෙහිව විශ්වාසභංගයක් ගෙනැවිත් මාව පළාත් සභාවෙන් ඉවත් කරන්න ඔවුන් උත්සාහ කළා. ඒ විශ්වාසභංගය සාර්ථක වුණේ නැහැ. ඒ වෙලාවේ උතුරේ බහුතරයක් ජනතාව මා වෙනුවෙන් පෙනීසිටියා.
දෙමළ සන්ධානය උතුරේ ජනතාවගේ ප්රශ්න විසඳුවේ නැහැ කියලා ඔබ කියනවා, ඒ මොනවාද?
ඔවුන් කාලයක් පුරා පැවති ආණ්ඩු සමග වැඩකළා. එහෙම වැඩකළාට කමක් නෑ. ඒත් තීරණාත්මක මැදිහත්වීම් කරමින්, ජනතාවගේ ප්රශ්න විසඳන්න ඕනෑ තරම් අවස්ථා ඔවුන්ට තිබුණා. උදාහරණයක් ලෙස අවුරුදු ගණන් සිරගෙවල්වල සිටින දේශපාලන සිරකරුවන් නිදහස් කරගන්න ඔවුන්ට හැකියාවක් තිබුණා. ජනතා විමුක්ති පෙරමුණේ දේශපාලන සිරකරුවන්ව පවා නිදහස් කිරීමට පැවති රජයන් එකඟ වුණා. ඇයි ඔවුන්ට බැරි වුණේ දෙමළ මිනිස්සු වෙනුවෙන් රජය සමඟ සාකච්ඡා කරන්න. ඔවුන් කිසිම දෙයක් සලකා බැලුවේ නැහැ. රජය කියන දේවල් අනුමත කරමින් සිටියා විතරයි. මේ නිසා තමයි මට ඔවුන් ගැන කළකිරීමක් ඇති වුණේ.
දෙමළ ජාතික සන්ධානයට විකල්ප වෙනත් කණ්ඩායමක් හා එක් නොවී අලුත් පක්ෂයක් හැදුවේ ඇයි?
මහඇමති විදියට සේවය අවසන් කළාට පසු මම සැලසුම් කරගෙන සිටියේ මගේ විශ්රාම කාලය නිවසේ ගත කරන්න. උතුරේ මිනිස්සු දිගින් දිගටම මගෙන් ඉල්ලීම් කළා නැවත දේශපාලනය කරන්න කියලා. මේ සියලු සිද්ධීන්වලින් පසු අපි අලුත් පක්ෂයක් හැදුවා. මිනිසුන්ගේ බලය කොතරම් තිබුණත්, ඒවා ක්රියාවට යොදවන්න අනිවාර්යයෙන්ම දේශපාලන පක්ෂයක් තිබිය යුතුයි. ඒ නිසා අපි පක්ෂයක් හැදුවා.
දෙමළ සන්ධානය සහ ඔබේ පක්ෂයේ ඇති වෙනස කුමක්ද?
දෙමළ සන්ධානයේ 2013 තිබුණු ප්රතිපත්ති ප්රකාශය සහ අපේ පක්ෂයේ ප්රතිපත්ති ප්රකාශය අතර වැඩි වෙනසක් නැහැ. එහෙත් 2013 දෙමළ සන්ධානයේ ප්රතිපත්ති ප්රකාශයෙන් බොහෝ දේවල් ඉවත් කරලා එහි අත්තිවාරම විතරයි දැන් ඔවුන් ළඟ තියෙන්නේ. ඔවුන්ට බලය ලැබුණ හැම වතාවෙම දෙමළ ජනතාවගේ ප්රශ්න පිළිබඳව මතක් වුණේ නැහැ. අපි ඔවුන්ට වඩා වෙනස් විදියට ජනතාවගේ ප්රශ්න වෙනුවෙන් පෙනීසිටිමින් වැඩකරනවා. ඒ හැරුණාම ප්රතිපත්තිමය වෙනසක් නැති තරම්. අපේ ප්රවේශයේ තමයි වෙනස තියෙන්නේ. දෙමළ ජාතික සන්ධානයට වඩා තීරණාත්මක ලෙස අපි උතුරේ ප්රශ්න වෙනුවෙන් පෙනීඉන්නවා.
පසුගිය ආණ්ඩුව කාලයේ උතුරු නැගෙනහිර ප්රදේශවලට සිංහල ගම්මාන ඇති කරන බවට ඔබ චෝදනා කළා..
උතුර සහ දකුණ එකතු කිරීම බොහෝම වැදගත් කාරණාවක්. අපි සංහිඳියාවට එරෙහි නැහැ. මිනිසුන් අතර බැඳීම් ඇතිවෙනවාට විරුද්ධ නෑ. එහෙත් මේ වෙනකොට උතුරු නැගෙනහිර පළාත් බලෙන් සිංහලකරණය කරනවා. මේ වෙනකොට 33%ක් සිංහල ජනතාව පදිංචි කරලා. අපි සිංහල මිනිස්සුන්ට විරුද්ධ නැහැ. ඒත් ජනවාර්ගික අනුපාත වෙනස් කිරීම අහිංසක වැඩක් නෙවෙයි. ඒක ලෝකයේ ඕනෑ තැනක දියුණු මිනිසුන් පිළිකුළෙන් ප්රතික්ෂේප කරන වැඩක්. දෙමළ ජනතාව ලක්ෂ 10කට අධික ප්රමාණයක් රටින් පිටවෙලා වෙනත් රටවලට සංක්රමණය වෙලා ඉන්නවා. මෙහෙම ගියොත් උතුරු නැගෙනහිර පළාත්වලත් දෙමළ මිනිස්සු සුළුතරයක් බවට පත්වේවි. ඒ නිසායි අපි අපේ අයිතිය ඉල්ලන්නේ. පසුගිය ආණ්ඩුවෙන් උතුරු පළාතේ සිංහල මිනිස්සු කවුරුත් නැති තැන්වල පවා බුදුපිළිම ස්ථාපිත කළා. මහවැලි අධිකාරියෙන් මුලිතිව්වල සිංහල මිනිසුන්ව පදිංචි කරමින් සිටිනවා. ජාත්යන්තර නීතියට අනුව නම් ඒ ඒ ප්රදේශවල සිටින මිනිස්සුන්ට තමයි පදිංචි කිරීම්වලදී වැඩි ඉඩක් දෙන්නේ. ලංකාවේ එහෙම කරන්නේ නැහැ. මේවා යහපාලන ආණ්ඩුව කාලයේත් සිද්ධවුණා. එසේ තිබියදී දෙමළ ජාතික සන්ධානය ඒ ආණ්ඩුව එක්ක වැඩකළා. ඒකයි අපේ විරෝධය.
විග්නේශ්වරන් දෙමළ ජාතිවාදයෙක් බව කියද්දී, ඔබට තියෙන පිළිතුර මොකක්ද?
අපේ අයිතිය පිළිබඳව අපි කතා කරන විට අපි ජාතිවාදියි කියා කවුරුන් හෝ කීවොතින්, අපි ඔවුන්ට කියන්නේ ඔව්, අපි ජාතිවාදියි කියලා. අපිව ජාතිවාදීන් කියලා හංවඩු ගසන කිසිම දේශපාලනඥයෙක් හෝ පුද්ගලයෙක් අපේ අයිතීන් වෙනුවෙන් කතා කරන්නේ නැහැ. එහෙම කතා කළා නම්, අපි ඕනෑ නැහැ. අන්තිමේ අපේ ප්රශ්න වෙනුවෙන් කතා කළ යුත්තේ අපිම තමයි. ඒ විදියට අපේ අයිතීන් ගැන කතා කළොත් ඔවුන් අපිට ජාතිවාදී ලේබල් එක අලවනවා. මම 1950 දී කොළඔ, රාජකීය විද්යාලයේ ඉගෙන ගන්න කාලයේ අපි අතර ජාතිවාදී ගැටුම් තිබුණේ නැහැ. ඒකට මූලික කාරණය අපි සියලුදෙනාම ඉගෙන ගත්තේ ඉංශ්රීසි භාෂාවෙන් පමණක් වීම. ඒ නිසා අපි අතර භාෂා ගැටලුවක් වුණේ නැහැ. නමුත් දැන් එහෙම නෙවෙයි. අපිට හැමදේම කරන්න වෙන්නේ සිංහලෙන්, සමහර මිනිසුන් සිංහල දන්නේ නැහැ. අපේ මිනිසුන්ට විශාල කරදරවලට මුහුණ දෙන්න වුණා. මේ විදියට බොහෝ අකරතැබ්බවලට මුහුණ දුන් අපිට ජාතිවාදීන් කියා ලේබල් අලවන්න පටන් අරගෙන. ජාතිවාදීන් අපි නෙවෙයි, ඒ චෝදනා කරන මිනිසුන්ම තමයි.
ආණ්ඩුව මේ වෙද්දී තුනෙන් දෙකක බලය දෙන්න කියා ඉල්ලීම් කරනවා, ඒ ගැන මොකක්ද ඔබේ අදහස…
තුනෙන් දෙකක බලයක් ආණ්ඩු පාර්ශ්වයට ලබා දුන්නහොත්, ලංකාවට ලොකුම ප්රශ්නයට මුහුණ දෙන්න සිදු වේවි. ඒකට ප්රධාන හේතුව තමයි අපේ ජනාධිපතිතුමා හමුදා නිලධාරියෙක් විදියට සේවය කළ පුද්ගලයෙක්. ඔහු බලයට පත්වී කෙටි කාලයක් තුළ, අපි දැක්කා යම් යම් අමාත්යාංශ සහ දෙපාර්තමේන්තුවලට හමුදාවේ විශ්රාමික නිලධාරීන් පත් කර තිබෙන බව. ඒ නිසා ඔහුට තුනෙන් දෙකක බලයක් ලැබුණහොත් මුලින්ම 19 වන සංශෝධනය ඉවත් කර ජනාධිපතිවරයාට වැඩි බලතල ලැබෙන ආකාරයේ ව්යවස්ථාවක් ගෙන ඒමට ලොකු ඉඩක් තිබෙනවා. ඉන්පස්සේ ඇතැම් රටවල් මෙන් හමුදාකරණය වු රටක් ගොඩනැගීමට ඉඩ තිබෙනවා. ඒ නිසා 19 ව්යවස්ථා සංශෝධනය ඉවත් කිරීමට ඉඩ ලබා දිය යුතු නැති බවයි මම හිතන්නේ. අපි 19 රැකගැනීම වෙනුවෙන් පෙනීසිටිනවා.
කොවිඞ්-19 වසංගතයෙන් පසුව උතුරු නැගෙනහිර ජනතාවගේ ජන ජීවිතය කෙසේද?
කොවිඞ්-19 රෝගීන් විශාල ප්රමාණයක් උතුරු නැගෙනහිර ප්රදේශයෙන් වාර්තා වුණේ නැහැ. එහෙත් ලංකාව පුරාම සිටින කොවිඞ් රෝගීන් බහුතරයක් රැගෙන ඇවිත් හමුදාවෙන් නිරෝධායනය කරන්නේ උතුරු නැගෙනහිර ප්රදේශවල. ඒක අහම්බයක් නෙවෙයි. දකුණේ කොහේට හරි අරගෙන ගියොත්, මිනිසුන් ඒකට විරුද්ධ වෙනවා. උතුරට අරගෙන ගියාම විරුද්ධ වුණොත්, අපේ ජාතිය අල්ලලා බනිනවා. දැන් උතුරු නැගෙනහිර පළාත්වල හමුදා මුරපොළවල් විශාල සංඛ්යාවක් ඇතිවෙමින් තිබෙනවා. සෙබළුන් තුවක්කු තියාගෙන ඉන්න මේ හමුදා කඳවුරු කොවිඞ් රෝගයට කිසි සම්බන්ධයක් නැහැ. අපිට කොවිඞ්වලින් කිසිදු ප්රශ්නයක් ඇති වුණේ නැහැ. එහෙත් හමුදාව හැමතැනම ඉන්නකොට මිනිස්සුන්ට අපහසුයි. හැම මුරපොළකම පරීක්ෂා කරනවා. ඉදිරියට මැතිවරණය එනවා. හමුදාව හැමතැනම ඉන්නකොට අපිට සැකයක් මතුවෙනවා ප්රජාතන්ත්රවාදීව මැතිවරණය පවත්වන්න පුළුවන් වේවිද කියලා. 2013 වසරේදී පැවැත්වූ මැතිවරණ සමයේත් මේ ආකාරයෙන් හමුදාව යොදවා තිබුණා. හමුදාවට ඇති බිය නිසා ඡන්දපොළට ගියේ නැති අවස්ථා තිබුණා.■