මේ වන විට ජීවත්වෙන හොඳම තරුණ දෙමළ සිනමාකරුවා කවුරුන්දැයි විමසුවොත් විවිධ අයට විවිධ පිළිතුරු තියේවි. එහෙත් වැඩිම ඡන්ද ලැබෙනු ඇත්තේ වෙට්ටි්රමාරන්ට හා කාර්තික් සුබ්බාරාජ්ට. මේ කතාව දෙවැනියා ගැනයි.
චිත්රපටි හතරක් පමණක් අධ්යක්ෂණය කළ ඔහු, ඒ චිත්රපටි හතරෙන්ම තමන්ගේ නාමය සිනමා ලෝකයෙහි සනිටුහන් කළා. හොලිවුඞ් සිනමාවේ ආභාසයත්, දෙමළ රසිකයන්ගේ හදගැස්මත්, සියුම් දේශපාලනයත් ඔහුගේ චිත්රපටි අතර තැවරී තිබුණා. කාන්තා චරිත චිත්රපටිවල රූප රසයෙන් එහා, වැදගත් චරිත බවට පත්කළා. ඔහුගේ පළමු දීර්ඝ චිත්රපටිය තමයි 2012 දී තිරගත වූ ‘පීසා’. එය දෙමළ සිනමා කර්මාන්තයේ ඇති දුර්වලම ආකෘතියක් වන හොරර් ආකෘතියට දැවැන්ත පාඩමක් ඉගැන්වූවා. සාමාන්යයෙන් දෙමළ හොරර් චිත්රපටි බොහෝවිට යන්තර මන්තර, ආවේශ වී කොණ්ඩය කඩාගන්නා කාන්තාවන්ගෙන් පිරුණු සාම්ප්රදායික චිත්රපටි වුණා. එහෙත් හොලිවුඞ් හොරර් චිත්රපටිවලින් ආභාසය ගත් අපූරු කතාවක් පීසා චිත්රපටියේදී දකින්න ලැබුණා. සාමාන්ය දෙමළ චිත්රපටියකට වඩා බොහොම අඩු මුදලකිනුයි පීසා චිත්රපටිය නිර්මාණය කර තිබුණේ. සැබැවින්ම ඔහු මුලින්ම නිර්මාණය කරන්න බලාපොරොත්තුවෙන් සිට ඇත්තේ ‘ජිගර්තණ්ඩා’ චිත්රපටිය. එහෙත් එයට විශාල මුදලක් අවශ්ය වුණා. මුදල් නොතිබුණු නිසා කෙටි කාලයක් තුළ, අඩු වියදමින් චිත්රපටියක් කළ යුතු වුණා. කෙසේ වෙතත් මේ අඩු වියදම් චිත්රපටිය තවත් භාෂා තුනකින් ප්රතිනිර්මාණය වෙන්නට තරම් විශිෂ්ට සිනමා කෘතියක් වුණා.
ජිගර්තණ්ඩා චිත්රපටිය තමයි සුබ්බුරාජ්ගේ අපූරුම චිත්රපටිය. ඔහු දීර්ඝ කාලයක් තිස්සේ කරන්නට බලාසිටි චිත්රපටිය. ඒ චිත්රපටියේදී ක්වින්ටන් ටැරන්ටිනෝ සහ රැජිණිකාන්ත් එකවර අපට මුණගස්වන්නට සුබ්බාරාජ් සමත්වුණා. ඒ චිත්රපටියේ රැජිණිකාන්ත් රඟපෑවේ නැහැ. එහෙත් එහි බොබී සිම්හා රඟපෑ ‘අසල්ට් සේදු’ නම් චරිතය රැජිණිකාන්ත්ගෙන් ආභාසය ලබා තිබුණා. ටැරන්ටිනෝගේ හිංසනයෙන් පිරුණු දරුණු දර්ශන හා හිංසනය මැද උපහාසය ජිගර්තණ්ඩා චිත්රපටියේ තිබුණා.
‘ඉරෙයිවි’ නම් සුබ්බාරාජ්ගේ අනෙක් චිත්රපටියේදී කාන්තාව ගැන අපූරු කතාවක් ගෙනාවා. සිව්වැනි චිත්රපටිය වන මර්කරි චිත්රපටිය දෙබස් නැති චිත්රපටියක්. සංගීතය හා ශබ්ද ඇසුරෙන් නිර්මාණය කළ හොරර් චිත්රපටියක් වුණා. ඒ චිත්රපටි හතර නැරඹූ ඕනෑම අයෙක් දන්නවා කාර්තික් සුබ්බාරාජ් කෙතරම් සියුම් සිනමාකරුවෙක්ද යන්න. ඔහුට කෙතරම් ගැඹුරු ලෙස චිත්රපටියක යටි පෙළ නිර්මාණය කළ හැකිද යන්න. හොලිවුඩයේ දියුණුම චිත්රපටිවලින් කෙතරම් ආභාසය ලබා තිබෙනවාද යන්න. ජිගර්තණ්ඩා චිත්රපටියේ ලක්ෂණ කිහිපයක් හැරුණුකොට, සමස්තයක් ලෙස ගත්තාම කාර්තික් සුබ්බාරාජ් රැජිණිකාන්ත් රසිකයෙක් යැයි කිසිවෙක් අනුමාන නොකරන්නට ඉඩ තියෙනවා. රැජිණිකාන්ත් කියන්නේ බොළඳ, ජනප්රිය දෙමළ චිත්රපටි රැල්ලක් නියෝජනය කරන නළුවෙක් පමණක් යැයි බොහෝ අය හිතනවා ඇති. එහෙත් කාර්තික් රැජිණිකාන්ත්ගේ රසිකයෙක් පමණක් නෙවෙයි. මරාගෙන මැරෙන රැජිණි රසිකයෙක්. ජිගර්තණ්ඩා චිත්රපටිය නැරඹූ රැජිණිකාන්ත් කාර්තික් සුබ්බාරාජ්ට තමන් මුණගැහෙන ලෙස ආරාධනා කර තිබුණා. රැජිණිකාන්ත් විසින්ම කාර්තික් සමඟ චිත්රපටියක් කිරීමේ කැමැත්ත පළ කර තිබුණා.
මර්කරි චිත්රපටියෙන් පසුව කාර්තික් සුබ්බාරාජ්ට ඒ අවස්ථාව ලැබී තිබුණා. රැජිණිකාන්ත්ට චිත්රපටියක් කිරීමේ අවස්ථාව. කාර්තික් සුබ්බාරාජ් අධ්යක්ෂණය කළ ‘පේට්ට’ චිත්රපටිය ජනවාරි 10 වැනිදා සිනමාහල්වලට ආවා.
‘සිනමාවේ ලොකුම ජයග්රහණය විදියට වෙන අය සලකන්නේ මොනවාද කියලා දන්නෙ නැහැ. ඉන්දීය ජාතික සම්මානය, ඔස්කාර් වුණත් වෙන්න ඇති. ඒත් මට සිනමාවේ ලබන්න පුළුවන් ලොකුම ජයග්රහණය තමයි තලෙයිවර් වෙනුවෙන් චිත්රපටියක් කරන එක. මම ඒ උපරිම ජයග්රහණය ලැබුවා.’ කාර්තික් සුබ්බාරාජ් පේට්ට සංගීත ඇල්බමය එළිදැක්වූ දිනයේ කීවේ එහෙම.
දෙමළ සිනමාවේ ජනප්රියම රංගන ශිල්පියා වන රැජිණිකාන්ත් 2000 සිට රඟපෑවේ ඉතාම අඩු චිත්රපටි ප්රමාණයක්. බොහෝ විට වසර දෙකකට තුනකට වතාවක්. 2011 අගදී පමණ ‘ලිංගා’ චිත්රපටියේ රූගතකිරීම් අතරතුර රැජිණිකාන්ත් දැඩි ලෙස අසනීප වුණා. ඒ මොහොතේ රැජිණිකාන්ත්ගේ ජීවිතය පිළිබඳවත් අවදානමක් ඇතැයි වාර්තා වුණා. රැජිණි රසිකයන් දැඩි ලෙස බියට පත්ව තිබුණා. කෙසේ වෙතත් ඔහු සුව අතට හැරී, ලිංගා චිත්රපටියෙහි රඟපෑවා. චිත්රපටිය 2012 දී තිරගත වුණා.
ලිංගා කියන්නේ එතරම් හොඳ සිනමාකෘතියක් නොවෙයි. රැජිණි රසිකයන් පවා චිත්රපටිය ගැන නොසතුට පත්කළා. රැජිණිකාන්ත් දෙමළ සිනමාවේ ජනප්රියම නළුවා බවට පත්වූ අසූව දශකයෙන් පසුව, දශක හතරක් තිස්සේ වරින් වර ඇතැමුන් නැඟු තර්කය නැවතත් මතු වුණා. ‘රැජිණි අවසානයි. සුපර්ස්ටාර් පුටුවෙන් බහින්න කාලය ඇවිත්.’ සිනමාව ගැන දන්නා බොහෝ අය රැජිණි ගැන එසේ ලියූ මොහොතක කාර්තික් සුබ්බාරාජ්ගේ ට්විටර් පණිවුඩයක් කතාබහට ලක්වුණා. 2012 දී සුබ්බාරාජ් කලාත්මක චිත්රපටි නිර්මාණය කරන තරුණ අධ්යක්ෂවරයෙක්. විශාල වශයෙන් බටහිර ආභාසය ලබා, සාම්ප්රදායික දෙමළ සිනමාව වෙනස් කරන්නට හැකියාවක් ඇතැයි පෙන්වූ අධ්යක්ෂවරයෙක්. ඒත් අර ට්විටර් පණිවුඩයෙන් පසුව සුබ්බාරාජ් මරාගෙන මැරෙන රැජිණිකාන්ත් රසිකයෙක් බව කතාබහට ලක්වුණා.
මරදානේ සිනමාහලක පොර කා, පළමු සති අන්තයේම පේට්ට බැලූ අපට දකින්න ලැබුණේ රැජිණිකාන්ත්ගේ මරාගෙන මැරෙන රසිකයෙක් රැජිණි වෙනුවෙන් නිර්මාණය කළ චිත්රපටියක්. මීට පෙර කාර්තික්ගේ චිත්රපටිවල තිබුණු හැඩය වෙනුවට, අනූ ගණන්වල රැජිණිගේ චිත්රපටිවල තිබුණු හැඩය පේට්ට චිත්රපටියේ තිබුණා. සිගරැට්ටුව කටට විසිකිරීම, රැජිණිගේ පරණ විහිළු, විසිල් වදින දෙබස්, රැජිණි කේන්ද්රීය තිර පිටපත පේට්ට චිත්රපටියේදී දකින්න ලැබුණා. රැජිණි රසිකයෙක් වන ලියුම්කරුත් චිත්රපටිය නැරඹුවේ දෑස්වල කඳුළු පුරවාගනිමින්. තමන්ගේ සිනමා ජීවිතය පුරාවට රැජිණිකාන්ත් සිනමාව තුළ මැවූ රටා පේට්ට සිනමාකෘතිය නරඹමින්, සිහියට නැඟීම දෑස්වල කඳුළු පිරෙන්නට හේතු වුණා.
මේ චිත්රපටියේ සහාය චරිතයක දෙමළ සිනමාවේ තෙවැනි ජනප්රියම නළුවා වන විජේ සේදුපතිත් රඟපෑවා. බොලිවුඩයේ ප්රසිද්ධම රංගන ශිල්පියෙක් වන නවාසුද්දීන් සිද්දිකී චිත්රපටියේ රඟපෑවා. ඊට අමතරව දෙමළ සිනමාවේ ජනප්රිය ප්රධාන නළුවන් දෙදෙනෙක් වන බොබී සිම්හා සහ සසිකුමාර්ද චිත්රපටියේ සහාය චරිත රඟපෑවා. එහෙත් පේට්ට චිත්රපටිය ඒ කිසිදු දැවැන්ත නළුවෙක් ගැන නොසිතා, රැජිණිකාන්ත් වෙනුවෙන්ම නිර්මාණය කරලා තිබුණා. එය අසමසම රැජිණිකාන්ත් සමරුවක් වුණා. දේශපාලනයට එන්නට බලාපොරොත්තු වන රැජිණිකාන්ත්ගේ සිනමා ජීවිතයේ, අවසාන දශකයේ අවසාන කාලය විය හැකි මේ කාලයට අපූරු සමරු සටහනක් සුබ්බාරාජ් නිර්මාණය කර තිබුණා.
සමස්තයක් ලෙස සටහන් කර තැබිය යුත්තේ එක ප්රශ්ණයක්. කලාත්මක චිත්රපටි නිර්මාණය කරන, කලාත්මක චිත්රපටි ගැන ලියන දෙමළ ජාතිකයන් පවා රැජිණිකාන්ත්ට මේ තරම් ගරු කරන්නේ ඇයි. කාර්තික් සුබ්බාරාජ් වැනි කෙනෙක් රැජිණිට මෙතරම් ආදරය කරන්නේ ඇයි.
ඉන්දියාවේ සිටින ප්රවීණම සිනමා විචාරකයෙක් වන භාරද්වාජ් රංගන් කෙටියෙන්ම කී විදියට රැජණිකාන්ත් කියන්නේ ‘ස්ක්රීන් මැටීරියල්’ එකක්. සිනමා තිරය පුරවා දමන අන්දමේ හැඩතල මැවීමේ අපූරු හැකියාවක් රැජිණිකාන්ත්ට තිබුණා. සිනමාවට සැබෑවට ආදරය කරන කෙනෙක් රැජිණි දෙස බලා සිටියහොත්, ඒ රූපයට ආසක්ත වීම පුදුමයක් නොවෙයි. අපි නැවත සලකා බැලුවොත් රැජිණිකාන්ත් සිනමාවට හඳුන්වා දුන්නේ ඉන්දියාවේ ඉදිරිගාමීම සිනමාකරුවෙක් වන කේ. බාලචන්දර් විසින්. කාර්තික් සුබ්බාරාජ්ද හැකියාවෙන් පිරිපුන් සිනමාකරුවෙක් ලෙස රැජිණිගේ රූපයට ආසක්ත වීම පුදුමයක් නොවෙයි.■