29.5 C
Sri Lanka
18 September,2021

කලා උපාධියට හේතුව දරිද්‍රතාව

Must read

රජයේ පාසල්වල සිසුන් අපොස උසස් පෙළ විෂය ධාරාව සඳහා කලා විෂය තෝරා ගැනීමට හේතුවූ කරුණු පිළිබඳවත්, රජයේ විශ්ව විද්‍යාලයකින් කලා මාධ්‍යයෙන් ප්‍රථම උපාධිය ලබා රැකියා ගතවීම තෙක් අදියරයන් නියැදි පදනමින් පරික්ෂාවට ලක්කිරීම විගණකාධිපතිවරයා සිදුකර තිබේ.
එහිදී පාසල් අධ්‍යාපනය හා උසස් අධ්‍යාපනය සඳහා කාලීනව සංශෝධනය වූ අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්තීන් නොමැතිව ඉගැන්වීමේ කාර්යයන් සිදුකෙරෙන බවත්, පාසල් මට්ටමේ පවතින මානව හා භෞතික පහසුකම්වල විෂමතා මත වැඩි සිසුන් පිරිසක් උසස් පෙළ සඳහා කලා විෂය ධාරාව තෝරා ගන්නා බවත් නිරීක්ෂණය වී ඇත.
විශේෂයෙන් සිසුන්ට තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව හැදෑරීමට බාධාවන් පවතින බවත් විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යාපනය ගත්කල ඒවාහිද කලා උපාධි පාඨමාලා කාලීනව සංශෝධනය වී නොමැති බවත් ඉංග්‍රීසි භාෂා හා තොරතුරු තාක්ෂණමය දැනුම හා මෘදු කුසලතා වර්ධනය කර ගැනීම පිණිස පවතින ඉඩප්‍රස්ථා අවම බවත් නිරීක්ෂණය වී ඇත.
සිසුන් විද්‍යා හා ගණිත, වාණිජ හා තාක්ෂණ විද්‍යා විෂය ධාරාවන්ට වඩා වැඩි ප්‍රතිශතයකින් කලා විෂය ධාරාවට යොමුවීමට හේතු වශයෙන් හඳුනාගෙන ඇත්තේ, තාක්ෂණ විෂය හැදෑරීම සඳහා දැඩි කැමැත්තක් තිබුනද තාක්ෂණික විද්‍යාගාර පහසුකම් නොමැති වීම හා පුහුණු ගුරුවරුන් නොමැතිවීම,ඉහළ ප්‍රතිඵල ලැබූ සිසුන්ට විද්‍යා ගණිත විෂය ධාරාවන් සඳහා බාහිර පාසැල්වලට ඇතුලත් වීමට නොහැකි වීම, පවුලේ අඩු ආදායම් තත්වය හා බාහිර පන්තිවලට යෑමට ආර්ථික ශක්තිය නොමැති වීම ආදියයි.
එමෙන්ම දරිද්‍රතා මට්ටම වැඩි පළාත්වල සිසුන් වැඩි ප්‍රමාණයක් කලා විෂය ධාරාව යොමුවන බවයි.
උසස් පෙළ විද්‍යා විෂය සහිත පාසල් 1029ක් ඇති බවත්, එම පාසල් වලින් තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව ඇත්තේ පාසල් 395ක බවත්, වානිජ හා කලා විෂය ධාරා පාසල් 1818ක් ඇති බවත් හඳුනාගෙන ඇත.
2012 වර්ෂයේ සිට 2014 වර්ෂය දක්වා විෂය ධාරාවන් තෝරා ගැනීම පිළිබඳ විස්තරවලට අනුව විද්‍යා විෂය ධාරාව තෝරා ගැනීම පළිවෙලින් 23% සිට 24% දක්වා වර්ධනයක් පවතින බවද, වානිජ විෂය ධාරාව තෝරා ගැනීම 30% සිට 20% දක්වා අඩු වීමක්ද, තාක්ෂණවේදය විෂය ධාරාව තෝරා ගැනීම 8% සිට 12% දක්වා වර්ධනයක්ද, කලා විෂය තෝරා ගැනීම 42% සිට 45% දක්වා දැඩි වෙනසකට ලක්නොවූ පරාසයක් තුළ පවතින බවද නිරීක්ෂණය වී ඇත.
කලා උපාධිධාරින්ගේ රැකියා නියුක්ත අංශය සලකා බැලීමේදී 52.7%ක් රාජ්‍ය අංශයේ රැකියාවලද, 31.2%ක් පෞද්ගලික අංශයේ රැකියාවලද නිරතව සිටින බවත්, රාජ්‍ය අංශයේ රැකියා නියුක්තිකයින්ගෙන් 32.9ක් ගුරු වෘත්තියේ සිටින බවත් විශ්ව විද්‍යාල ප්‍රතිපාදන කොසමිෂන් සභාව කළ පර්යේෂණයකදී හඳුනාගෙන ඇත.
එමෙන්ම කලා උපාධිධාරීන් 54.4% හා ප්‍රසංග කලා උපාධිධාරීන් 62.8% විරැකියාවෙන් පෙළෙන බවද, ඒ පිළිබඳ අදහස් විමසීමේදී අනාවරණය වූයේ ඔවුන් රජයේ රැකියාවක් අරමුණු කරගෙන සිටීම මත විරැකියාවෙන් පෙලෙන බවද වාර්තාව පෙන්වා දෙයි.
(කලා විෂය ධාරාව යටතේ අධ්‍යාපනයට නැඹුරුවීමේ ප්‍රවනතාවය සහ කලා උපාධිධාරීන්ගේ රැකියා වියුක්තිය පිළිබඳ විගණකාධිපතිවරයාගේ වාර්තාව ඇසුරිනි) ■

- Advertisement -

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

අලුත් ලිපි