25.9 C
Sri Lanka
2 December,2021

ආසු

Must read

■ අරුණ ජයවර්ධන

සංජීව පුෂ්පකුමාරගේ ‘ආසු’ සිනමාපටය 34 වන ටෝකියෝ අන්තර්ජාතික සිනමා උළෙලේ ආසියානු තරගකාරී අංශයේ තිරගත වීමට නියමිතයි. ඒ අශෝක හඳගමගේ අල්බොරාදා චිත්‍රපටිය ප්‍රධාන තරගකාරී අංශයේ ප්‍රචර්ශනය වනවාට සමගාමීව.
ටෝකියෝ සිනමා උළෙල 2021 ඔක්තෝබර් 30 දින සිට නොවැම්බර් 8 දා දක්වා ජපානයේ ටෝකියෝ නුවරදී පැවැත්වෙනවා.


මීට පෙර සිනමා කෘති දෙකක් නිමවා ඇති සංජීවගේ මේ චිත්‍රපටිය ඔහු මෙතෙක් කළ සිනමා කෘති ශානරයන්ට වෙනස්.


ඒ ගැන සංජීව: ‘හිටපු කතානායක කරු ජයසූරිය මහත්මයාගේ බාල දියණිය පියයුරු පිළිකා රෝගයට ගොදුරුවී මියයනවා. ඇගේ චරිතය ඇසුරෙනුයි ආසු ගොඩනැගෙන්නේ. මම පළවෙනි සැරේට තමයි පුද්ගල චරිතාපදානයක් පසුබිම් කරගෙන චිත්‍රපටියක් කරන්නේ. නමුත් මේක චරිතාපදානයක්මයි කියන්නත් බැහැ. එහෙත්සැබෑ මනුෂ්‍ය චරිතයක් පදනම් කරගෙනයි එය නිර්මාණය වෙන්නේ.


ඉන්දිරා ජයසූරිය මහත්මිය 2016දී මියයන්නේ එංගලන්තෙදි. ඇත්ත වශයෙන්ම ඇගේ ජීවිතයේ විවිධ අවස්ථාවන් තමයි චිත්‍රපටයට නගලා තියෙන්නේ. චරිතාපදානයක වැදගත් කරුණු කීපයක් තියෙනවා. එකක් තමයි ප්‍රස්තුත චරිතය නියෝජනය කළ දෘෂ්ටිවාදයට හානියක් නොවන පරිදි ඉදිරිපත් කිරීම සහ චරිතයේ භාවිතාවට හානියක් නොවන පරිදි කොහොමද ආඛ්‍යානය ගොඩනගන්නේ කියන එක. තමාගේ ජීවිතයේදී මුහුණ දුන් විශේෂ අවස්ථාවේදී ඇය නියෝජනය කළ සමාජ දෘෂ්ටියත් ජීවිතයේ තිබුණු අධිෂ්ඨානයත් චිත්‍රපටිය ඇතුළේ නිරූපණය කරන්න මම උත්සාහ කළා.


සාමාන්‍යයෙන් හැම චිත්‍රපටියකටම මම ලොකු රිසර්ච් එකක් කරනවා. සමහර විට අවුරුදු දෙක තුනක. මාත් මගේ බිරිඳත් තමයි මේ චිත්‍රපටියේ තිරරචනය ලිව්වේ. අපි ඒකටත් ගැඹුරු රිසර්ච් එකක් කළා ඉන්දිරා ජයසූරිය ගැන. ඇය ගැන ලියවුණු ලේඛන ගොඩක් පරිශීලනය කළා. ඇගේ අක්කා ලංකා දිසානායක මහත්මිය සමග දීර්ඝ වශයෙන් සාකච්ඡා කළා. අප සමග ප්‍රධාන නිළිය උදාරි වර්ණකුලසූරිය හා වේශ නිරූපණ ශිල්පියාත් මේ සාකච්ඡාවලට සහභාගි වුණා. වෛද්‍ය නියොමාල් පෙරේරා තමයි මට වෛද්‍ය තාක්‍ෂණික සහයෝගය ලබාදුන්නේ. ඒ සියල්ලේම ප්‍රතිඵලය ප්‍රබන්ධයක් හැටියට නිර්මාණය කරන්න චිත්‍රපටිය තුළ උත්සාහ ගත්තා.


ඇගේ චරිතය ගොඩනැගුවේ චිත්‍ර ශිල්පිනියක් හැටියට. ඇගේ ස්වාමියා සංගීතඥයෙක් හැටියට. නෙළුම් කියන චරිතයේ දෘෂ්ටි කෝණයෙන් තමයි චිත්‍රපටිය ගොඩනගන්න උත්සාහ කළේ. ඇගේ සහායක භූමිකාව තමා ස්වාමියා.


මගේ චිත්‍රපටි මනුෂ්‍යයන් විදියට අපි මුහුණ දීලා ඉන්න සමාජ දේශපාලනික උභතෝකෝටිකයන් ගවේෂණය කරන්න තමයි මම දිගටම උත්සාහ කළේ. මගේ අත්දැකීම් එක්ක ඒකෙන් මිදෙන්න මට ආමාරුයි. නමුත් මට හිතෙනවා අවුරුදු හතලිහකට වැඩි ජීවිතයේ මට තිබුණු සිනමාව සාහිත්‍යය පිළිබඳ දැනුම දැන් වෙනස් තත්වයකට එළඹිලා තියෙන බව. සිනමාව සහ කලා ප්‍රවාහයන් ගැන මම ලබන අවබෝධය, දවසින් දවස වැඩිවෙනවා කියලා මම හිතනවා. හරියටම කිව්වොත් මම නොදන්නා කලාපය තව තවත් පළල් වෙනවා.


දැන් මම නොදැනුවත්වම වගේ උත්සාහ කරමින් ඉන්නේ මනුෂ්‍ය ජීවිතය තුළට යන්න පුළුවන් සිනමාවක් නිර්මාණය කරන්න. නමුත් සමාජ දේශපාලන අර්බුදයෙන් වියුක්ත වෙලා චිත්‍රපටි හදනවා කියන එක නෙවෙයි. සිනමාව ගැන මට තියෙන අවබෝධය ටික ටික වැඩි වෙන කොට මං උත්සාහ කරනවා මනුෂ්‍යත්වය සමග දැඩි ලෙස බැඳුණු කතා ආඛ්‍යානයක් ගොඩනගන්න.


මගේ මුල් චිත්‍රපටිවල විවිධ චරිත හරහා තමයි කතාව දකින්න උත්සාහ කරන්නේ. මේ චිත්‍රපටියෙදි මම උත්සාහ කළා එක චරිතයක් හරහා ඒ චරිතය තුළින් ජීවිතය දකින්න. මං හිතන විදියට මගේ ඇතුළත කිසියම් වෙනසක් සිදුවෙමින් පවතිනවා.


පහුගිය කාලේ මට විවිධ විදේශ වැඩසටහන් සමග සම්බන්ධ වෙන්න ලැබුණා.

අන්තර්ජාතික ආචාර්යවරුන් සමග වැඩකරන්න ලැබුණා. ඒ අයගෙන් මම සිනමාව ගැන ගොඩාක් දේ ඉගෙන ගත්තා.


ඉස්සර මම කතාව කියන්න උත්සාහ කළේ රූපය මගින්. දැන් රූපය විතරක් නෙවෙයි, කතා ආඛ්‍යානය තුළිනුත් චිත්‍රපටියක් දිහා බලන්න මම උත්සාහ කරනවා. ප්‍රබල සිනමා ආඛ්‍යානයක් ගොඩනගන්න උත්සාහ දරන්නයි මම හදන්නේ. ඒ අනුව මේ චිත්‍රපටිය මගේ මුල් චිත්‍රපටි දෙකට වඩා වෙනස් කියලා මම හිතනවා.’


උදාරි වර්ණකුලසූරිය, ශ්‍යාම් ප්‍රනාන්දු, ඩිනාරා පුංචිහේවා, චාන්දනි සෙනවිරත්න, සෝමරත්න දිසානායක, ස්වේතකි වාදිසිංහ සහ අතුල වේරගොඩ, යශෝදා රසඳුනි, රේණුකා බාලසූරිය ආසු සිනමාපටයට රංගනයෙන් දායකත්වය සපයනවා. ආසු නිෂ්පාදනය, සංජීව පුෂ්පකුමාර සහ අමිල් අබේසුන්දරගෙන්. තිර රචනය, සංජීව පුෂ්පකුමාර සහ සංගීතා නිල්නදී ගොඩගම. සහයෝගිතා නිෂ්පාදනය, රේණුකා බාලසූරිය සහ සුරංග හඳපාන්ගොඩ. කැමරාකරණය විශ්වා බාලසූරියගෙන්. සංස්කරණය අජිත් රාමනායක. වේශ නිරූපණය නාරද ධනංජි තොටගමුව. ශබ්ද පරිපාලනය අරුණ ප්‍රියන්ත කළුආරච්චි. සංගීත අධ්‍යක්ෂණය අජිත් කුමාරසිරි සහ නාමිණි පංචලා. ඇඳුම් නිර්මාණය අජන්ත අලහකෝන්. කලා අධ්‍යක්ෂණය පූර්ණ ජයශ්‍රී. වර්ණ සංකලනය ආනන්ද බණ්ඩාර.■

- Advertisement -

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

අලුත් ලිපි